סוגי עדשות מגע

You are currently viewing סוגי עדשות מגע

סוגי עדשות מגע - כל מה שצריך לדעת

יש כל כך הרבה כאלה! מה הבדלים ביניהם, איך תדעו מה מתאים לעיניים שלכם ולמה זה חשוב בכלל? כל מה שאתם צריכים לדעת על סוגי עדשות מגע – לפניכם

לא כולם מתחברים למשקפיים וגם מי שכן, רוצה לפעמים לרענן את הלוק מבלי לפגוע באיכות הראייה. בדיוק בשביל זה קיימות עדשות המגע. רגע לפני שאתם מתנסים לראשונה וכדי שתוכלו לגשת לבדיקה מצוידים בידע ובביטחון, המומחים של הלפרין עושים לכם סדר בסוגים השונים, האיכויות והדקויות של עדשות המגע.

רוך וקושי

באופן כללי, עדשות מגע מתחלקות לשתי קטגוריות עיקריות – עדשות רכות וקשות, כאשר כל קטגוריה כוללת בתוכה גם תתי סוגים של עדשות. אחד הדברים החשובים ביותר לבחינה, ולא משנה באיזה סוג, הוא רמת עבירות החמצן שלהן. כלומר, כמה חמצן עדשות המגע מעבירות דרכן לעין בהתאם לעובי שלהן.

  • עדשות מגע רכות: מתאימות לרוב העיניים. קל להסתגל אליהן מאחר והן סופגות נוזלים בטווח של 30% עד 80%, מה שמאפשר עבירות גבוהה של חמצן דרך עדשות המגע. יש הרבה סוגים של עדשות מגע רכות ולכן הבחירה כאן תיעשה בהתאם לתקופת השימוש שלכם בהן ולתכונות הייחודיות שכל סוג עדשה מקיים. למשל, לסובלים מקרטוקונוס יותאמו עדשות מיוחדות שמרכזן קשיח ואשר ידועות כיעילות במקרים של סנוור, טשטוש וראיית הילות.
  • עדשות מגע קשות: מתאימות במיוחד למספרים מורכבים שאין עבורם עדשות רכות מתאימות. מדובר בעדשות המיועדות לרוב לשימוש של שנה עד שנתיים ומצריכות ניקוי ותחזוקה שוטפים. מבין הסוגים השונים, המומחים של הלפרין ממליצים על עדשות קשות המאפשרות ראייה איכותית הודות לעבירות חמצן גבוהה. עדשות אלו קלות לניקוי ולתחזוקה ובעלות אורך חיים של כ-3 שנים.

עד מתי?

דרך נוספת לסווג עדשות מגע היא על פי אורך החיים שלהן. מדובר בקריטריון משמעותי הקובע את טיב העדשה, עלויות רכישתה ואופן השימוש בה:

  • עדשות מגע שנתיות: עדשות קשות או רכות לשימוש יומיומי, הדורשות השרייה בתמיסה לעדשות מיוחדת. תדירות ההחלפה שלהן נמוכה (אחת לשנה), מה שגורם לחיסכון בעלות הרכישה שלהן.
  • עדשות מגע לשימוש קצר מועד: עדשות רכות שיש להחליף בתדירות גבוהה בהתאם להוראות היצרן – בכל חצי שנה, שלושה חודשים, חודש או שבועיים. לרוב מדובר בעדשות בעלות עבירות גבוהה של מים וחמצן המסופקות עם יכולות לתקן צילינדר. יש לנקותן בעזרת תמיסות מיוחדות.
  • עדשות מגע חד פעמיות: עדשות מגע רכות ודקות במיוחד בעלות עבירות לחמצן, שיש לזרוק לאחר יום שימוש, ללא צורך בניקיון או חיטוי, גם לאחר רחצה בים או בבריכה. חד-הפעמיות של העדשות הופך אותן למתאימות במיוחד עבור בעלי עיניים רגישות, או מי שמעוניינים בעדשות מגע לאירועים מיוחדים בלבד.

עדשות מגע לצרכים יחודיים

עדשות מגע מוצעות גם עבור בעיות ומצבים מיוחדים, לדוגמה:

  • עדשות מגע משולבות משלבות תכונות של עדשות קשות ורכות, ומיועדות לעיניים רגישות בעלות צרכים מיוחדים.
  • עדשות מגע טוריות מיועדות לתיקון בעיית צילינדר בעין.
  • עדשות מגע מולטיפוקל מגיעות עם שתי נקודות מיקוד ומיועדות לראיה ולקריאה כאחת.
  • עדשות מגע רכות וצבעוניות למטרות אסטטיות, מוצעות עם או בלי מספר.

אבל מה מתאים לי?

עדשות מגע לא בוחרים לבד! חשוב מאוד להתאים אותן אישית לעיניים בעזרת מומחים בעלי הסמכה והכשרה בתחום האופטיקה והראייה ולאחר בדיקות עיניים מקיפות, שמטרתן לאשר אם בכלל ניתן להשתמש בעדשות מגע, ואם כן – באיזה סוג.

מוכנים להתנסות? בואו לאחד מסניפי אופטיקה הלפרין להתאמה הטובה ביותר עבורכם של עדשות מגע נושמות ואיכותיות.

 

המידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי.