למה חשוב מאוד לבצע בדיקת ראייה פעם בשנה?

You are currently viewing למה חשוב מאוד לבצע בדיקת ראייה פעם בשנה?

אורח החיים המודרני תורם לקוצר הראיה

צפייה ממושכת במסכים קרובים משפיעה בטווח הארוך על ירידה בחדות הראייה, יכולת המיקוד והריכוז ויכולה לגרום לכאבי ראש, צוואר וכתפיים. בעלי מקצוע רבים נדרשים לעבוד שעות מרובות מול מסכים וחשים בעקבות כך תסמינים כמו צריבה, עייפות של העיניים, אודם, טשטוש, גירוי ועוד.

ביפן, סינגפור ומדינות נוספות במזרח כבר הוכר קוצר הראיה כ”מגפה” וגם אצלנו מסתמנת עליה בתופעה. מחקר מקיף שבוצע בישראל ב- 2002 מצא כי השכיחות לקוצר ראיה בישראל קרובה ל-30%, גם בקרב הגילאים הצעירים של 13-18.


סיבות נוספות לירידה באיכות הראיה

גנטיקה

מחקר שפורסם ב-2015 מראה כי אם לאחד מההורים יש קוצר ראייה אז לילדם יש גורם סיכון של פי 2.94 לפתח קוצר ראייה. אם לשני ההורים יש קוצר ראייה, לילדם יש גורם סיכון של פי 7.73 לפתח קוצר ראייה.

גיל

בשל שינויים פיזיולוגיים המתרחשים עם הגיל, ביניהם שינויים במבנה העין, הסיכוי שתזדקקו להרכיב משקפיים עולה ככל שמתבגרים.

הריון ולידה

נשים רבות חשות ירידה בראיה לאחר הריון ולידה.

מחלות עיניים

ישנן גם מחלות עיניים הגורמות לפגיעה באיכות הראיה וטשטוש, אותן יש לבדוק אצל רופא העיניים.

הרכבת משקפיים מתאימים עשויה להציל חיים

הימנעות מהרכבת משקפיים או הרכבת משקפיים עם עדשות שאינן מותאמות, עשויה לגרום לחוסר נוחות, החמצה של חוויות, לימודים ואירועים חשובים ואפילו עלולה להיות מסוכנת. הרכבת משקפיים שאינן מותאמות, עשויה לגרום לתחושת עייפות, טשטוש בראיה, גירוד בעין, אודם, קושי לראות היטב בשעות המאוחרות, כאבי ראש, סחרחורות ועוד.

בנוסף, כאשר אינכם רואים טוב וחד, אתם מתקשים ליהנות מצפיה בטלוויזיה, בלוח, בסרט טוב או הופעה, מתקשים לזהות פנים ברחוב ולקרא שלטים…והכי חשוב – הימנעות מבדיקת הראיה עשויה לסכן אתכם ואת הסובבים במצבים הדורשים ערנות גבוהה: כאשר אתם נוהגים בכביש, רוכבים על אופניים, חוצים את הכביש כהולכי רגל, נמצאים במצב בטחוני מורכב ועוד.

בדיקת ראייה מקצועית אצל אופטומטריסט מומחה תבטיח לכם שאתם מרכיבים משקפיים לפי המרשם המתאים לכם בדיוק ותבטיח לכם איכות ראיה. לפעמים אפילו שינוי קטן במספר או בצילינדר עשוי להביא לשיפור משמעותי באיכות הראיה.


תפקידו של האופטומטריסט

תפקיד האופטומטריסט הוא לאבחן ליקויים הקשורים במערכת הראייה, לבדוק את העיניים מבחינת חדות וכושר הראייה (עומק, עיוורון צבעים ועוד), תפקודי שרירים, בדיקת התיאום בין העיניים, איתור פזילות והוצאת מרשם למשקפיים, עדשות מגע  ועזרי ראייה.

באבחנה של חלוקת התפקידים בין רופא העיניים לאופטומטריסט, רופא העיניים יטפל במצבים רפואיים (מחלות עיניים למיניהן) והאופטומטריסט יסייע בהתאמת התיקון האופטי הנדרש להשלמת הטיפול.

אופטומטריסט מומחה, מיומן ומנוסה יודע  לזהות גם מצבים רפואיים הדורשים פניה לרופא עיניים ובכך יכול למנוע התפתחות של מחלות עיניים מורכבות והדרדרות בראיה. בנוסף, האופטומטריסט ידע להתאים את סוג העדשה ומבנה המסגרת המתאימים במדויק לצרכי הנבדק.


בדיקת ראיה – קל ופשוט; מבטיח בריאות ונוחות

בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט היא בדיקה קלה, מהירה, אינה כואבת ואינה חודרנית – אך היא מבטיחה ביטחון ונוחות.
בנוסף, ניתן לבצע את בדיקת הראייה ללא המתנה, ברשתות האופטיקה וכך להיות בטוחים שאתם מרכיבים את המשקפיים המתאימים.

כיוון שבשנים האחרונות הפכו משקפי הראייה לאביזר אופנה לכל דבר ורבים נוהגים להחליף את המסגרות לעיתים קרובות, בהתאם ל”צו האופנה”, מומלץ באותו ביקור ברשת האופטיקה, לבצע בדיקת ראייה עדכנית במקום, כדי להיות בטוחים שהמסגרת החדשה שבחרתם תהיה עם העדשה המדויקת שאתם צריכים.


המידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי.