משלוח חינם בקנייה מעל 280 ₪

למה חשוב להרכיב משקפי שמש גם בחורף?

ישראל היא מדינה שטופת שמש בכל עונות השנה, בקיץ ובחורף. אמנם בחורף השמש מסתתרת מאחורי העננים אך רמת הקרינה עומדת בעינה, ולפיכך גם הסכנות לראייה נותרות כפי שהן בקיץ. לכן, חשוב להרכיב משקפי שמש גם בחורף, לא רק בימים בהם השמש מציצה מבעד לעננים אלא גם כאשר מזג האוויר סגרירי.

 

חשוב לזכור כי העיניים שלנו חשובות לראייה והן נחשבות לאיבר רגיש שיש להגן עליו היטב, כל השנה. לעיניים צרכים מיוחדים שאינם תלויים בשאר מערכות הגוף, וחשוב להגן עליהן מפני הקרינה בקיץ ובחורף. כמו כן, חשוב לזכור כי בחורף הרוח נושבת ויש אבק, חול, זיהומים וחלקיקים שונים העלולים לחדור אל העין ולהסב נזק למערכת הראייה הרגישה. בנוסף, יש אזורים בהם קיים סנוור בגלל שלג או שבירת קרני האור בגלל זווית השמש וסנוור עלול להסב נזק לראייה. כאשר מרכיבים משקפי שמש גם בחורף נהנים מהגנה יעילה על העיניים ושומרים על בריאות מערכת הראייה הרגישה.


סינון קרני השמש

בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה בתחום ייצור עדשות לכל סוגי המשקפיים. כיום ניתן להתאים עדשות מקוטבות (Polarized) שמספקות ראייה דינאמית, גבוהה במיוחד ובהירה מאחר והן מונעות את השפעת תופעת הבהק. חשוב לדעת כי בימות החורף תופעת הבהק לעיתים חריפה יותר מאשר בימי הקיץ הלוהטים מאחר ויש שלוליות, משטחים וכבישים חלקים עם מים ואלה גורמים לשבירת קרני האור ולתופעת בהק חזקה המפריעה לראייה ואף מסכנת את העיניים. עדשות מקוטבות מסירות את ההשפעה השלילית של הבהק ומאפשרות עומק שדה גדול ורב וצבעים בהירים, חדים ויפים יותר.

 

שליטה על סינון קרני השמש באמצעות עדשות המשקפיים מסייעת לשמירה על העיניים בחורף ועדשות מקוטבות מציעות כיום את הפתרון המתקדם והחדשני ביותר בתחום. אמנם משקפי שמש רגילים מסייעים להפחית את כמות הקרינה המגיעה לעין, והם מפחיתים בהירות, אך אין הם חוסמים את הבהק ומכאן יתרונן של העדשות המקוטבות.


התאמה למבנה הפנים

משקפי שמש כבר הפכו מזמן לפריט אופנתי וטרנדי, ומאחר ובישראל גם בחורף יש ימים שטופי שמש וקרינה גבוהה, חשוב להרכיב משקפיים לאורך כל השנה. יש לרכוש משקפיים איכותיים בהתאמה למבנה הפנים וכיום נהוג לרכוש כמה זוגות על מנת להתאים בין הבגדים למשקפיים. משקפי השמש זוכים למקום של כבוד באופנה וניתן לראות שימוש במשקפי השמש גם בתערוכות האופנה המציעות פריטי חורף. המשקפיים לחורף מיוצרים מחומרים שונים וחלק גדול מהם מצופה בציפוי מבריק ומשקפיים אחרים מגיעים בעיצוב חמים עם הדפסים צבעוניים.

 

אגב, למשקפי השמש חשיבות גם בשמירה על בריאות העור באזור העיניים. בנוסף, משקפי שמש בחורף מסננים וחוסמים את רוב הקרינה האולטרא סגולית והאינפרא אדומה אך המשקפיים מאפשרים לחדירת אור באופן איכותי, והאור גורם לצמצום האישונים ומכאן לצמצום חדירת הקרינה אשר ידועה כמזיקה לעיניים.


מוצרים מומלצים
לא נמצאו מוצרים מומלצים
אולי תאהב/י גם
למה חשוב לבחור בעדשות מולטיפוקל איכותיות ומה הופך את עדשות ASAHI למובילות בתחום? המומחים של הלפרין מסבירים