תזונה נכונה לעיניים

You are currently viewing תזונה נכונה לעיניים

פורסמו לא מעט מחקרים שהוכיחו זה מכבר, כי תזונה נכונה ונאותה מורידה את הסיכון בקרב אנשים לחלות במגוון של מחלות הקשורות לעיניים. מדובר במחלות כמו קטרקט, גלאוקומה ואף ניוון של הרשתית. כאשר חולים במחלת ניוון הרשתית, מומלץ ביותר לצרוך ויטמינים שונים כמו נוגדי חמצון, על מנת למנוע את הידרדרות המצב.


אילו מזונות מסייעים לבריאות העיניים?

ישנו מגוון רחב של מזונות המסייעים לשמירה על בריאות העיניים ואף לשיפורה. הנה כמה דוגמאות:

  • לוטאין (Lutein) נמצא במזונות שונים כמו גזר, תפוז, דלעת, מלון, תירס, קישוא, עגבנייה, ברוקולי וכרוב ירוק. זהו נוגד חמצון (אנטיאוקסידנט) אשר באמצעותו ניתן למנוע ניוון רשתית.
  • ויטמין C גם הוא נוגד חמצון ולכן הוא יכול למנוע מחלות עיניים שונות. פירות הדר מכל הסוגים עשירים בוויטמין C, כמו גם ברוקולי, תות ופלפל ירוק. מומלץ לאכול את כל הפירות הללו כשהם טריים.
  • זיאקסנטין (Ziaxanthin) הוא נוגד חמצון והוא קיים במאכלים הללו: אפרסקים, כרוב ניצנים, מלון כתום, תפוזים, מנגו, דלעת ותירס. חומר זה מסייע לשמור על רשתית העין.
  • מומלץ לצרוך מאכלים המכילים בטא קרוטן, אלה הופכים לוויטמין A בגוף. ויטמין A חשוב מאוד לבריאות העיניים. ניתן למצוא אותו במזונות כמו בטטה, גזר, תרד, פירות כתומים וירקות כתומים.
  • גם ויטמין E חשוב – באמצעותו ניתן למנוע קטרקט. הוא נמצא בירקות ירוקים ובאגוזים. מומלץ לאכול אוכמניות, לשתות תה ירוק ולצרוך יין אדום – כך ניתן למנוע מחלות כמו קטרקט וניוון של הרשתית.
  • כדאי לצרוך אומגה 3. אלה הן חומצות שומן המונעות בעיות כמו יובש בעיניים וניוון רשתית. אומגה 3 נמצא בסוגי דגים שונים כמו סלמון והרינג וגם באגוזי מלך.

כיצד עוד נמנעים מבעיות עיניים?

אמנם ישנם מזונות המועילים לבריאות העיניים ואף יכולים למנוע מחלות שונות, אולם ישנם גם מזונות אשר עלולים לפגוע בבריאות העיניים, ולכן יש להימנע מלצרוך אותם. לא מומלץ לאכול מיני מזונות עשירים במלח. כדאי גם להימנע מצריכת מיני מזונות עשירים בשומנים ועתירי כולסטרול. הסובלים מרמת כולסטרול גבוהה, רמת הסיכון שלהם לחלות בניוון רשתית עולה על זאת של אלה אשר אינם צורכים מאכלים עתירי כולסטרול. בנוסף, אין לאכול מאכלים בעלי מדדים גליקמיים גבוהים (דברי מתיקה, למשל).


על הקשר שבין תזונה נכונה לבין בריאות העיניים

רבים זוכרים איך בילדותם הוריהם הפצירו בהם לאכול גזר מכיוון שזה “טוב לעיניים”. על פי מחקרים שונים הוכח כי מינרלים שונים, סוגי ויטמינים ונוגדי חמצון, אכן מסייעים לשמור על בריאות העיניים. לסיכום ניתן לומר, כי אותם מוצרי מזון אשר עשירים בסלניום, באבץ, בנחושת, בוויטמינים כמו C ו- E, חשובים עד מאוד לבריאות העיניים. לנוגדי החמצון יש נטייה להילחם ברדיקלים חופשיים, אשר מביאים לידי כך שתאי הגוף מתחמצנים, מזדקנים ומתים. ביכולתם של נוגדי החמצון למנוע פגיעה ברשתית של העין והיווצרות קטרקט.


הערה: אופטיקה הלפרין איננה מספקת טיפול מסוג זה והמידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי.