ריי באן – המותג המוביל לקיץ

You are currently viewing ריי באן – המותג המוביל לקיץ

מותג המשקפיים הבין לאומי ריי באן הוא אחד מהמותגים המוכרים והאהובים ביותר ברחבי העולם כולו, והוא נחשב לסמל ליוקרה ואיכות בקרב חובשי משקפי השמש. במדינת ישראל, המאופיינת בחודשי קיץ ארוכים וחמימים בהם קרני השמש אורבים מכל פינה, משקפי ריי באן כבר מזמן הפכו למותג מבוקש. אך אם אי פעם התוודעתם להיסטוריה של המותג המפואר הזה?

 

איך החל הכל?

הסיפור של משקפי השמש ריי באן מתחיל בשנות העשרים של המאה העשרים, כאשר השימוש במטוסים הלך ונעשה יותר ויותר פופולארי. רבים מבין הטייסים דיווחו על כך שהאור שנובע מקרני השמש המסנוורות גורם להם לכאבי ראש חזקים. בנוסף על כך, כתוצאה מחשיפה לקרני השמש החזקות והמסנוורות, לעתים קרובות הם היו נתקפים בחילות וסחרחורות בעודם טסים בגבהים. בשנת 1929 רב אלוף ג’ון מקרידי מחיל האוויר של הצבא האמריקאי פנה לחברת לייצור ציוד רפואי בשם באוש ולומב, וביקש מהמנהלים שיכינו עבור חיל האוויר משקפי טייסים שיביאו להפחתה ניכרת בכאבי הראש והבחילות שהיו תוקפים את הטייסים כתוצאה מחשיפה לשמש ולגווני הכחול והלבן העזים של השמיים.

 

מאותו רגע ואילך, המשקפיים שעוצבו עבור חיל האוויר האמריקאי הלכו ותפסו תאוצה. בשנת 1936 יוצר אב הטיפוס של המשקפיים, ושנה לאחר מכן, בשנץ 1937, יוצר הדגם הראשון של משקפי הטייסים האהובות והמוכרות כפי שאנו רגילים לראות כיום. בשנות החמישים והשישים משקפי השמש של ריי באן זכו להתפשטות רחבה אף יותר, כאשר רבים מבין האישים הבולטים ביותר בהוליווד של אותו תקופה נראו שהם חובשים את דגמי המשקפיים השונים שהמותג ריי באן.

בין אותם מפורסמים ניתן למנות את מרילין מונרו, רוי אורביסון, ג’יימס דין, בוב דילן ואפילו ג’ון פ. קנדי. ועכשיו, לאחר שלמדתם להכיר קצת יותר טוב את הסיפור שמאחורי מותג משקפי השמש הנפוץ בעולם, אתם בוודאי כבר אינכם יכולים לרגע שבו תזכו לחבוש משקפי ריי באן בעצמכם. אז לפני שתיגשו לקנות זוג משקפי ריי באן, אתם מוזמנים לקרוא את הטיפים הבאים, שיעזרו לכם למצוא את משקפי השמש המושלמות עבורכם.


כיצד תבחרו את משקפי הריי באן המושלמות עבורכם?

  • למדו להבדיל בין זיוף למקור –  בעולם בו אנו חיים, המאופיין בגלובליזציה הולכת וגוברת, ולפיכך בסחורות שמגיעות אלינו ממגוון רחב של ארצות רחוקות, יש לא מעט מותגים שזוכים לגרסאות העתק אשר נמכרות בשווקים השונים. אחד מן הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי להבטיח שתיהנו ממשקפי שמש אמיתיות של חברת ריי באן, הוא לקנות את המשקפיים בחנויות משקפיים מסודרות ואיכותיות. נכון שבשווקים אפשר למצוא דוכנים שבהם מוצעות משקפי שמש במחירים מגוחכים, אך קרוב לוודאי שמדובר בזיופים (או לפחות במשקפיים גנובות). אם מדובר בזיוף כדאי שתשמרו ממשקפיים אלה מרחק, כי בנוסף על כך שמדובר במשקפיים שלא יחזיקו מעמד זמן רב, הן אף עלולות לגרום נזק לראייה שלכם ולא יספקו לכם את ההגנה הנחוצה לכם מקרני השמש.
  • ערכו מחקר באינטרנט – כיום חברת ריי באן מציעה קשת רחבה ומגוונת של משקפי שמש מסוגים שונים. בנוסף על כך שאתם יכולים לבחור מתוך מגוון של סגנונות עיצוב שונים, כמובן שישנם הבדלים גם באיכויות סינון קרני השמש ובאיכות העדשות האופטיות אשר מרכיבות את המשקפיים. לפני שאתם ניגשים למלאכת הבחירה של הדגם המתאים ביותר עבורכם, ואפילו לפני שאתם מגיעים לחנות, אנו ממליצים בחום שתקדישו מעט מזמנכם ותבקרו באתרים שונים המציעים סקירות של דגמי משקפי השמש השונים. כך תוכלו לקבל את כל המידע השימושי הנחוץ לכם כדי שתוכלו ליהנות מרכישה מהנה אשר תשרת את הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר.
  • בחרו את הסגנון המתאים עבורכם – אך כמובן שישנם את שני הדגמים הקלאסיים האהובים ביותר של משקפי השמש ריי באן. הדגם הראשון, משקפי הטייסים, מומלץ עבור כל מי שמעוניין במראה הקלאסי והרטרו. משקפי הטייסים של ריי באן מחמיאות כמעט לכל אדם, מפני שיש להן מבנה פשוט ורחב, והן כוללות עדשות בגוונים שונים. משקפי טייסים שחורות הן הבחירה הקלאסית, אך אתם יכולים גם לנסות מסגרות בצבעים אחרים, כמו ירוק, סגול או כחול. הדגם הנפוץ השני של ריי באן הוא דגם משקפי הנוודים. דגם זה מיועד לכל מי שמעוניין להחצין את כוכב הקולנוע האלמותי ששוכן בתוכו. משקפי מעצבים אלה מאופיינים במסגרות עבות ומרובעות ובדרך כלל הן מגיעות בצבע שחור, אך כיום ניתן להשיג אותן גם בצבעים נוספים.