משקפי שמש רייבן – עובדות שחייבים לדעת על המותג Ray-Ban

You are currently viewing משקפי שמש רייבן – עובדות שחייבים לדעת על המותג Ray-Ban

משקפי שמש רייבן, אחד ממותגי משקפי השמש והמשקפיים הנפוץ והאהוב ביותר בעולם, מציין בימים אלו 82 שנה להיווסדו. זה הזמן לחזור אחורה בזמן ולחשוף בפניכם מספר עובדות מעניינות שאתם חייבים לדעת על מותג המשקפיים המוביל.

 

משקפי שמש רייבן: משקפי טייסים מאז ועד היום

בשנת 1929, חברת בוש & לומב (Bausch & Lomb), העומדת מאחורי פיתוח משקפי RAY-BAN, קיבלה משימה “צבאית” מטעם הגיס האווירי של צבא ארצות הברית. במסגרת המשימה, נדרשו עובדי החברה לפתח וליצור משקפי שמש המיועדים לצרכי תעופה וזאת במטרה לצמצמם את הסחות הדעת הנגרמות לטייסי הגיס האווירי של צבא ארה”ב במפגש שלהם עם הגוונים הכחולים והלבנים של השמיים. לאחר מספר שנות פיתוח, הוצע אב-הטיפוס הראשוני בשנת 1936.

 

מוצר זה הוצע בשם “אנטי גלר” (Anti-glare) והוא אופיין במסגרת פלסטיק ועדשות ירוקות שתפקידן היה להפחית את עוצמת האור מבלי לגרום לטשטוש הראייה. במשך שנתיים, מוצר זה פותח ושוכלל והוצג שוב מחדש בשנת 1938 תחת השם משקפי הטייס של ריי באן. המוצר הסופי שהוצע באותה שנה כלל כבר עיצוב מחודש עם מסגרת מתכת והוא נרשם גם כפטנט תחת שם המוצר.

 

שם המוצר נבחר כפירוש מילולי של פעולת המשקף : באן (BAN) – למנוע ולהחרים; “ריי” (RAY), את קרני השמש המסנוורות. חשוב לציין שהמוצר אשר פותח לטובת התעשייה האווירית האמריקאית היה למעשה המוצר הראשון בעולם אשר סיפוק הגנה מקסימאלית מפני קרני ה-UV.

 

במרוצת השנים שווקו משקפי הטייסים של “ריי באן” גם לקהל הרחב. במהלך שנות ה-50 של המאה החולפת, החלה החברה לייצר משקפי שמש בעלי מסגרת מרובעת. באמצע שנות ה-60 של המאה החולפת, החברה הציגה לראשונה את המשקפיים האולימפיים. לאורך השנים המשיכה לייצר מהדורות מיוחדות של משקפי שמש, כאשר צמד משקפי השמש הפופולאריים ביותר של החברה הם משקפי הטייל והטייס; האחרון נחשב גם למשקף השמש הנמכר ביותר בעולם מאז ועד היום.


מותג מוביל בתחומו

הדגם האייקוני של משקפי שמש “ריי באן”, הנקראים בישראל בקיצור לעתים גם “רייבן”, מהווים עד היום את דגם משקפי השמש הנמכר ביותר בעולם. לאורך כל השנים, הדגם האייקוני כיכב בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה. הוא אף שימש כמשקפי השמש אותם הרכיבו מפורסמים רבים מסביב לעולם – משחקנים ומוזיקאים ועד לנשיאים וראשי מדינות. זכור במיוחד השחקן האמריקאי טום קרוז בסרט “טופ גאן” (אהבה בשחקים), שגילם ב-1986 טייס-קרב בשם פיט “מאבריק” מיטשל.

פטנטים רשומים גם בתחום המשקפיים

על אף הזיהוי המיתוגי של “ריי-באן” עם תחום משקפי השמש, פיתחה החברה מספר פיתוחים טכנולוגיים גם בתחום המשקפיים, כאשר אחד מהפיתוחים העולמיים הרשומים גם כפטנט הם עדשות ה-POLARIZED המשמשות כעדשות המיועדות לראייה חדשה ומונעת השתקפויות.

 

בשנת 1999, כ-62 שנה לאחר פיתוחו הראשון של משקפי השמש רייבן, החליטה חברת בוש & לומב, העומדת מאחורי המותג המוביל בתחומו, למכור את נכסיה לחברת “לוקסטיקה” העולמית בסכום מכירה כולל של 640 מיליון דולר. גם היום, משקפי שמש ריי באן ממשיכים לככב בראש מצעדי המכירות של משקפי שמש בכל העולם. ויש כאלו המחברים את מילות השם למילה אחת: רייבאן (Rayban).