משקפי ראייה יכולות להיות אופנתיות

בעבר הייתה נטייה משמעותית להעניק למשקפי הראייה אלמנט של בושה או אי נוחות בקרב הנוער. גם מבוגרים בעלי קוצר ראייה נאלצו להתמודד עם משקפיים כבדות ובעייתיות שלא אפשרו את התפקוד השוטף. אין ספק כי שימוש במשקפיים לא נוחות, כבדות או מעיקות מכל סיבה אחרת יכול להיות בעייתי, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשקפיים המקשות על התקשורת עם הסביבה והופכות את בעליהן למושא ללעג.

משקפי ראייה כיום

כיום, המצב הפוך ב-180 מעלות. משקפי ראייה מהוות כיום חלק בסיסי מהופעה אופנתית מעודכנת ואם לא די בכך, משקפי הראייה אף מהווים עדות למודעות אופנתית גבוהה. המשקפיים המיוצרות כיום מאפשרות למרכיבי המשקפיים לבטא את אישיותם ולהביא לידי ביטוי את הצדדים הייחודיים באופיים. כך, ניתן לראות משקפיים עדכניות במראה רטרואיסטי המחזיר את הכבוד הראוי לשנות ה-60 וה-70, ובמקביל ניתן לראות עיצובי משקפיים המחזירים לחיים את שנות ה-50, בחיקוי מדויק להפליא המתעתע במתבוננים המבוגרים יותר.

 

על מנת ליהנות ממשקפי ראייה כיום אין צורך להרחיק לכת או לחפש סניפים מיוחדים. סניפי הרשתות הגדולות וכן הרשתות הבינלאומיות מציעים מגוון עצום של דגמים ייחודיים במגוון סוגים וסגנונות, המעניקים למרכיב המשקפיים מראה שיקי ואופנתי במידה רבה. המשקפיים לא רק שהפכו לאלמנט אופנתי רב משמעות אלא שיש בהן כדי לשוות לאדם המרכיב אותן נוכחות בולטת בסביבה ודומיננטיות שלא ניתן להתעלם ממנה. דומיננטיות זו מנוצלת על ידי חובבי האופנה במגוון דרכים.

רואים שההשקעה משתלמת

רבים מחובבי המשקפיים והאופנה אינם חוסכים על השקעה בגיוון ובאפשרויות השונות המוצעות מבחינת היקף המשקפיים המיוצרים כיום. ניתן למצוא בחנויות משקפיים מנוקדות בצבעי שחור לבן, משקפיים עבות ועשויות מסגרות פלסטיק איכותי, משקפיים בעלות מראה “חנוני” או הייטקיסטי, משקפיים נשיים או גדולים במיוחד ועוד. את המשקפיים ניתן להתאים לסגנון הלבוש היומי, ולמעשה באמצעות רכישת כמה זוגות נוספים של משקפי ראייה יכול המרכיב אותם להחליף הופעה מדי יום ביומו וליצור סגנונות חדשים בכל פעם.

 

אם בעבר היו משקפי הראייה סימן לארכאיות וחוסר אופנתיות הרי שכיום מהוות המשקפיים עדות לתחכום ואינטלקט מפותח. נכון, לא ניתן להחיל כלל זה על כל מרכיבי המשקפיים אולם בעידן בו משקפי הראייה מיוצרים אף ללא מידה כך שהן הופכות להיות פריט אופנתי גרידא – כבר קשה לזהות מי הוא האדם העומד מאחורי המשקפיים.

להיזהר מטעויות נפוצות

טעות נפוצה המבוצעת על ידי רבים הינה חיפוש משקפי ראייה בהתאם לסגנון הרצוי או למראה המבוקש. בעלי קוצר ראייה רבים שאין להם ניסיון בהרכבת משקפיים נוטים לחפש דווקא את הפתרון הזול או את האופנתי יותר אשר נראה טוב, מבלי להתחשב בהתאמת המשקפיים לצרכיהם האישיים. התאמת משקפיים צריכה להתבצע אצל איש מקצוע מנוסה המכיר את התחום ועוסק בו שנים רבות. אבחנה לא מדויקת או לא נכונה של מצב העיניים יכולה לגרום לנזק של ממש אצל בעל קוצר הראייה, נזק שאולי לא תהיה כל דרך לתקנו.

 

מסיבה זו ישנה חשיבות מרבית של התאמת משקפי ראייה אצל איש מקצוע המתמחה בתחום הראייה באופן ספציפי. לאחר התאמת סוג המשקפיים והמידה הרצויה לבעל קוצר הראייה ניתן לבחור את הסגנון הרצוי מבין אלפי סוגים וסגנונות הקיימים בחנויות השונות. אין ספק כי המבחר הקיים כיום מציע לבעלי קוצר ראייה הנזקקים למשקפיים את ההזדמנות להעשיר את מראה הפנים ולהעניק לו סגנון ואסתטיקה ייחודיים, באמצעות פריט פשוט ויעיל המשפר פלאים את איכות החיים ובמקביל מעניק למראה הכללי תחכום ורושם רב.