מותגי משקפיים מובילים ע”י דעת קהל

דעת הקהל קובעת את מידת הצלחתו של מותג כלשהו בארץ. לכן, כדי להצליח בשוק המשקפיים הישראלי יש להכיר את מאפייני הציבור ולענות לצרכיו ולדרישותיו הייחודיות. מאחר וישראל הינה מדינה ים-תיכונית שטופת שמש, ולאורך השנים הולכת וגוברת המודעות בנוגע לנזקי קרינת השמש, ניתן למצוא מותגים רבים של משקפי שמש אך לא כל מותג זוכה להצלחה.

 

שוק המשקפיים הישראלי, כמו שווקים אחרים במערב, נחשב לטרנדי. מגמות באות וחולפות בו כמו בכל תחומי האופנה – וכך גם בתחום המשקפיים (שמש וראייה). יש לציין כי ישנם מותגים שמציעים משקפיים לנשים ולגברים, בעוד מותגים אחרים פונים לפלח מסוים בקהל כמו משקפיים שהם רק לגברים, רק לנשים או לצעירים, משקפי ספורט ורכיבה, משקפי שמש בסגנון טייסים כמו ריי בן (RAY BAN), משקפי ראייה מעוצבים ועוד. הישראלים כל כך התרגלו למותג “ריי-באן”, עד שחיברו את שתי המילים למילה אחת: רייבאן (Rayban).


אמירה אישית

אם עד לפני מספר שנים הצרכן הישראלי בחר משקפיים לפי מידת הפרקטיות והנוחות שלהם הרי כיום לרשותו מבחר עצום של משקפיים ועדשות בשלל עיצובים וסגנונות, בצבעים סולידיים או ססגוניים ולכל מטרה – ראייה, פעילות גופנית לפי ענפי ספורט שונים, משקפי שמש לנהיגה וכדומה.

יבואני המשקפיים מגדילים לעשות ומייבאים מותגים מובילים מכל העולם כמו המותג האיטלקי פולאר (POLAR) המציע עיצובים בסגנון אורבני, סגנון אופנתי ועכשווי שאהוב בעיקר על ידי הצעירים והצעירים ברוחם, המעוניינים להפגין את העדכניות שלהם בעולם האופנה ומשקפי השמש.

לכל מותג יש ערכים מסוימים אליו קבל היעד מתחבר וכאשר יש חיבור מוצלח בין הצרכן הישראלי לערכי המותג, לחזון שלו וכמובן לעיצובים המרשימים הרי דעת הקהל משפיעה על הצלחת המותג בארץ ועל מספר המכירות.

 

כך לדוגמה משקפי הראייה והשמש של המותג האיטלקי הידוע דיזל זוכים להצלחה בארץ וניתן לרכוש משקפי ראייה או משקפי שמש מעוצבים בסגנון צעיר הנחשב לסגנון מיוחד וחדשני. כל מסגרות המשקפיים מיוצרות מפלסטיק או מתכת איכותית והם נחשבים לבעלי אמירה אישית ואופנתית ומבטאים את הצעקה האחרונה בתחום האופנה לצעירים.


קולקציות משקפיים אופטיות ומשקפי שמש

דעת הקהל משתנה בהתאם למגמות ולטרנדים החדשים בתחום האופנה, לכן מדי שנה ניתן לראות קולקציות חדשות של משקפי שמש ומשקפי ראייה. גם בתחום העדשות ישנם שינויים וכיום אנשים רבים רוכשים עדשות מולטיפוקל כך שהצרכן אינו צריך שני זוגות משקפיים.

 

כאמור, ישנם מותגים הנמכרים בהצלחה בארץ והם נחשבים למובילים על ידי דעת הקהל המקומית.
בין המותגים ניתן למצוא את המותג סטפני שמתמחה בעיקר במשקפי שמש וראייה לנשים, המותג דלוצי שמציע קולקציית משקפי שמש ואופטי לנשים המעוניינות במראה אלגנטי מתוחכם, המותג “גס” (GUESS) מארה”ב שמציע דגמים קלאסיים לצד דגמים נועזים עם מסגרות המתאימות לעדשות מולטיפוקל, מותג דיווה (Diva) האיטלקי שמציע מסגרות משקפיים אלגנטיות ויוקרתיות לנשים עם אפשרות לעיטורים באבני סברובסקי, והמותג “גוסיפ” (Gossip) המתאפיין בקולקציה רחבה של שלל דגמים, צבעים וגדלים ומותגים נוספים.