מה הכוונה: אינדקס עדשה?

You are currently viewing מה הכוונה: אינדקס עדשה?

המומחים של הלפרין מסבירים אחת ולתמיד – מה זה אינדקס עדשה ולמה הוא חשוב לכם אם אתם מרכיבים משקפי ראייה?

עולם האופטיקה עמוס במונחים, חלקם מבלבלים יותר, חלקם פחות ואת חלקם בעיקר חשוב שתכירו כמושג כללי אם אתם מרכיבים משקפיים או עדשות. כזה הוא אינדקס העדשה.

בגדול, אינדקס העדשה מסמל את עובי העדשה, כאשר משמעותו של סימון האינדקס היא רמת הדחיסות של העדשה. אינדקס גבוה יותר = עדשה דחוסה יותר = עדשה דקה יותר.

כמרכיבי משקפיים, אתם ודאי מבינים את היתרון שבעדשות דקות, הן ברמה היומיומית ואפילו ברמת האפשרות להירדם איתן עליכם. אין מה לעשות, עדשות דקות הן פשוט נוחות יותר. יחד עם זאת, הנוחות תמיד באה עם מחיר – ככל שהעדשות דקות יותר, כך הן יהיו יקרות מחברותיהן העבות. האם זה שווה את זה? תראו מה למומחים של הלפרין יש להגיד ותשפטו בעצמכם:


נקודה לאסתטיקה

  • עדשות דקות (באינדקס גבוה) לא מגדילות או מקטינות את העיניים שלכם, כמו בימי משקפי “תחתיות ערק” (זוכרים?), אלא שומרות על המראה הטבעי שלהם.
  • בהסתכלות מהצד, העדשה לא תבלוט מבעד למסגרת. להיפך, כמעט ולא יראו אותה, למעט במספרים גבוהים מאוד.

נקודה לקלילות

האינדקס משפיע על משקל העדשות (ועל משקל כל המשקפיים), מה שבא לידי ביטוי בנוחות הרכבת המשקפיים לאורך זמן, סימנים אדומים של לחץ על האף, ואף כאבי ראש ועייפות.

חלק מהעסקה

מסגרות משקפיים מסוימות, כמו מסגרות ‘חצי’ ומסגרות ‘ברגים’ מחייבות עדשות דקות.
במסגרות כאלה אין מסגרת מלאה סביב העדשות ולכן חורצים מסביב לכל העדשה חריץ, בו ממקמים חוט ניילון (לא שמתם לב? בדקו במסגרת שלכם!). תהליך זה לא מתאים לעדשה עבה, גם מאחר והיא בולטת יותר בצדדים וגם כי היא עלולה להישבר בתהליך החריצה.

כמו שאתם בטח כבר יודעים ובמיוחד כשזה נוגע לעיניים שלכם – עדיף להבטיח איכות, נוחות ואסתטיקה על פני התפשרות על מחיר.

איך תדעו מהו האינדקס במשקפיים שראיתם?

מאוד פשוט – או שתחפשו את פירוט המוצר במודעה בה ראיתם את משקפי הראייה, או שתשאלו, בלי להתבייש! דרך נוספת לדעת ללא צל של ספק היא כשמדובר בעדשות מתקדמות. במקרה שכזה העדשות מגיעות במעטפה המבטיחה את איכות העדשה, כולל את האינדקס המצוין עליה.

רוצים לראות ולהרגיש בעצמכם את ההבדלים בין האינדקסים השונים? בואו לאחד מסניפי אופטיקה הלפרין לקבלת ייעוץ והמחשה אישית, ללא עלות וללא התחייבות.

המידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי.