מה הצורך בציפוי נגד UV במשקפי קריאה

You are currently viewing מה הצורך בציפוי נגד UV במשקפי קריאה

להבדיל משנים עברו, תהליך רכישת משקפי קריאה הפך למורכב יותר. ככל שתבקשו לעצמכם את המשקפיים האיכותיים ביותר, כך תיתקלו בעוד ועוד סוגיות שלגביהם נכון להחליט. החל מבחירת המסגרת (מבין אינסוף מסגרות), המשך לבחירת העדשות, סוג הציפוי וכיוצא בזאת. כדי לעשות לכם סדר לפחות בכל הקשור לציפוי המגן מפני קרינת ה- UV, בחרנו לכתוב מאמר זה – מדוע חשוב לרכוש משקפיים עם הגנה מפני קרינת UV.

אם שמעתם על המושג UV, אך לא באמת ירדתם לשורש העניין, הרשו לנו לספר לכם מעט אודות הקרינה המסוכנת ביותר שעתידה לגרום לא רק לבעיות פתירות כגון קטרקט, אלא עתידה להוביל במקביל לבעיות עיניים מגוונות, חלקן מסוכנות יותר אחרות פחות.

 

קרינת אולטרה סגול (Ultra Violet) היא קרינה אלקטרומגנטית. לקרינה מסוג זה גל קצר מהגל של האור הנראה, אך ארוך יותר מקרינת הרנטגן. קרינת UV מגיעה מקרני השמש, כידוע. קרינה זו מסוכנת עד מאוד לבני האדם; היא עלולה לגרום בין היתר לכוויות בדרגות חומרה משתנות, ולנזקים בלתי הפיכים בעור ובכל חלק בגוף החשוף לה. קרינת האולטרה-סגול גורמת לנזקים מצטברים, כך שחשוב מאוד להימנע ככל האפשר מחשיפה ישירה לקרני השמש, ובין היתר לרכוש משקפיים בעלי ציפוי המאפשר את סינון ה UV כמו גם שימוש בקרם הגנה לעור וכיוצר בזאת.

 

כל עוד המשקפיים נועדו לשמש את האדם בין היתר מחוץ לביתו, חשוב מאוד לרכוש עדשות בעלות ציפויים – אחרת הנזק המצטבר עתיד לגרום לאי נוחות בלשון המעטה. במידה והשימוש במשקפיים נועד לקריאה ביתית בלבד, ואין בהם שימוש חיצוני החושף את המשתמש לקרני השמש, אין ספק כי לא קיימת החובה לרכוש ציפוי המאפשר סינון של קרני השמש ברמת ה–UV. אך משום שציפוי זה מגיע פעמים רבות כחלק בלתי נפרד מציפויים נוספים והחרכים גם לשימוש פנימי, הרי שציפוי ה UV יהיה אינטגרלי.

 

נכון לעידן הנוכחי, מייצרים עדשות בעלות סינון קרינת ה- UV, כחלק בלתי נפרד מחומר הגלם. יחד עם זאת חשוב לציין כי אין באמת הפרדה בין הבית לבין החוץ, והמשקפיים הולכים אתך לכל מקום. אגב, גם בבית יש לפעמים מרפסת או גינה בה מבלים לא מעט.

 

אין ספק כי בכל חנות משקפיים אליה תיכנסו, ימליצו לכם על ציפוי המאפשר את סינון הקרינה. אם לומר את האמת, הציפוי הפך להיות חלק בלתי נפרד מהמשקפיים של העת הנוכחית. כך שברוב המקרים אתם תרכשו משקפיים בעלי מסנן קרינה מבלי שתדעו זאת.

 

לסיכום – משקפי שמש בעלי מסנן UV מהווים דרישה כמעט בסיסית. זאת, כל עוד אתם מבקשים לעצמכם משקפיים איכותיים, שימנעו את הסכנות הכרוכות בחשיפה שלכם אל קרני השמש – בטח בימי הקיץ החמים של ישראל.