מה הצבע של המסגרת שלכם אומר עליכם

למשקפיים תפקיד מוגדר: הן במקרה של משקפי שמש ועל אחת כמה וכמה במקרה של משקפי ראייה. ועדיין, לא ניתן שלא להתבונן על המשקפיים כאל פריט אסתטי מהשורה הראשונה, כאשר מגוון העיצובים, האופנות והטרנדים מאפשר לכל אחד לבחור את הדגם האידיאלי עבורו. מה שרבים לא נותנים עליו את הדעת הוא שהצבע של המסגרות, אחד המשתנים המרכזיים במשוואת המראה של המשקפיים, מאפשר ללמוד עליהם לא מעט דברים.

 

צבעים מסורתיים: רושם קלאסי ורציני

הקבוצה הראשונה של גווני מסגרות משקפיים כוללת בתוכה צבעים הנחשבים למקובלים ולמסורתיים יותר, כאשר הדוגמאות הנפוצות הן שחור, אפור או אפילו זהב. מסגרות אלה משדרות מראה רציני, שיכול בהחלט להתאים כמו כפפה ליד לתדמית שמעוניינים ליצור לא מעט אנשים: מנהלים, אנשי עסקים וכיוצא בזה. גם מי שרוצה לבחור במסגרות שקשה מאד לטעות איתן, ושמתאימות כמעט בכל מצב וכמעט עבור כל אחד, יכול להעדיף את הגוונים האלה.

 

צבעים בולטים: ראש צעיר וחדשני

סגנון אחר של מסגרות משקפיים כולל בתוכו גוונים עזים ובולטים הרבה יותר. אלו הן המסגרות הצבעוניות, בצבעים שיכולים להיות אפילו נועזים, מסגרות אשר מושכות אליהן תמיד תשומת לב ראויה. מסגרות שכאלה מתאימות לאנשים צעירים או בעלי ראש צעיר, לכאלה אשר חוש האופנה מהווה חוש שישי אצלם וכן לאנשים שמעוניינים במראה שיבטא יצירתיות (אמנים, למשל).

 

התאמה לנתונים הפיזיים

לעיתים, בחירת צבע מסגרת הוא פונקציה של גווני עור הפנים של האדם, כאשר מטרת העל היא ליצור התאמה אופטימלית לה ערך אסתטי לא מבוטל. לא קשה למצוא דוגמאות להבהרת הנקודה הזו: אנשים שצבע העור שלהם חיוור, באופן יחסי, יכולים להוסיף לו צבע באמצעות מסגרות צבעוניות. לעומתם, עבור אנשים שצבע העור שלהם כהה מסגרות בגווני החום השונים יכולות ליצור התאמה מושלמת.

גם צבע העיניים יכול לשחק תפקיד. אנשים שצבע עיניהם ירוק או כחול ומעוניינים להבליט אותן – בצדק גמור – יכולים לעשות זאת באמצעות מסגרות בצבעי הכחול, הירוק והסגול השונים.

 

המקרה הנפוץ של המסגרות הבולטות

כיום, טרנד אופנתי של ממש הוא הבלטת המשקפיים כמה שניתן: לא רק משקפי שמש, אלא גם (ויש שיגידו בעיקר) משקפי ראייה. צורת המסגרת היא הפרמטר המרכזי שמסייע בהבלטה הזו, כאשר הגוון הנבחר בדרך כלל לצורך זה הוא שחור. באשר לצורת המסגרת, הרי שהמסגרות המובלטות הן אלה הגדולות, עם קווי המתאר העבים היוצרים עומק בפנים.