מהן עדשות מולטיפוקל משרדיות?

You are currently viewing מהן עדשות מולטיפוקל משרדיות?

עדשות מולטיפוקל משרדיות הינן עדשות מיוחדות המיועדות לאנשים אשר עובדים בסביבה משרדית למשך זמן ממושך, ותוך כך עוסקים בקריאה רבה ובשימוש נרחב במחשב.


כיום ישנם אנשים רבים אשר רוב העבודה שלהם מתרכזת סביב המחשב, ורבים מהם מגיעים למצב של עייפות העיניים כתוצאה מצפיה ממושכת במסכי מחשב, גם אם הם עצמם אינם עייפים כלל. עבודה מסוג זה כרוכה לעתים קרובות בהתעסקות רבה עם החלפה של משקפיים ועלולה לגרום בעיות בעיניים.

 

מסיבה זו, למעשה, יוצרו עדשות מולטיפוקל משרדיות – עדשות המיועדות לאנשים אשר נמצאים מעל 4 שעות ביום מול מסך המחשב שלהם, בין אם הם אנשים בעלי משקפי קריאה בלבד ובין אם אלו אנשים הזקוקים למשקפיים גם לקריאה וגם עבור ראייה מרחוק.

המטרה של המשקפיים הללו היא פשוטה – למנוע את הצורך להחליף מספר זוגות משקפיים לצורכי ראיה שונים או להרכיב את משקפי הקריאה ולהסיר אותם לעיתים תכופות בזמן העבודה במשרד.


ההבדל בין עדשות מולטיפוקל משרדיות לעדשות מולטיפוקל רגילות

בעדשות מולטיפוקל רגילות ישנם בערך 12 מוקדים אשר משתנים בהדרגה. לעומת זאת, בעדשות מולטיפוקל משרדיות ישנם שלושה מוקדים עיקריים:

  1. מוקד בחלק העליון של העדשה, המיועד למרחק של עד 2 מטרים.
  2. מוקד אשר נמצא מול האישון של העין ומיועד לעבודה מול מחשב, כלומר למרחק של 70-60 ס”מ.
  3. מוקד בחלק התחתון של העדשה אשר מיועד לקריאה, מדובר לרוב במרחק של בין 40-30 ס”מ.

חשוב לדעת כי בעת ההזמנה של עדשות מולטיפוקל משרדיות ניתן לבחור את התכנון הפנימי של העדשה ואת המרחק אשר ניתן לראות בעזרתה, בהתאמה לצורת העבודה שלכם.


שדות ראיה רחבים יותר

יתרון חשוב מאוד של עדשות מולטיפוקל משרדיות מול עדשות מולטיפוקל רגילות הוא שבעדשות משרדיות שדות הראיה הצדדיים רחבים יותר, מה שמקטין את האזורים של הטשטוש בקצה של העדשות ומאפשר קריאה וצפייה בשטח גדול יותר. בעבודה בסביבה משרדית, העיניים עוברות מרחקי ראיה שונים כמעט בכל רגע: מסך המחשב, המקלדת, מסמכים שונים וכדומה – כל אחד מהם נמצא במרחק שונה.
לכן, עדשות מולטיפוקל משרדיות יכולות לאפשר לכם לראות למרחקים הללו בצורה טובה יותר.


התאמה לצרכים האישיים שלכם

כפי שהזכרנו קודם, ברכישה של עדשות מולטיפוקל משרדיות יש לכם אפשרות לבחור עדשות בהתאמה אישית. בכדי לעשות זאת, עוד לפני שאתם מגיעים אל החנות בכדי לבצע את הרכישה, בצעו מדידות של סביבת העבודה שלכם: גודל החדר בו אתם עובדים, המרחק ביניכם לבין מסך המחשב והמרחק ביניכם לבין המקלדת. כך תוכלו לבחור עדשות שיתאימו בדיוק לצרכים שלכם ולתנאי המשרד שלכם, ותוכלו ליהנות מיתרונות רבים יותר ברכישה של עדשות מהסוג הזה.

כמובן, חשוב מאוד לפנות אל חנות משקפיים מקצועית בכדי להזמין עדשות משרדיות, ולא להתפשר על פחות ממומחים בתחום אשר יסייעו לכם בהתאמה האישית ובבחירה של עדשות נכונות.