מבצעי קיץ למשקפי שמש

כל מי שחווה קיץ במדינת ישראל יודע עד כמה קרני השמש החזקות יכולות לשבש את שגרת היום שלנו. זו אחת מהסיבות שלקראת חודשי הקיץ הבאים עלינו לטובה, ישראלים רבים בוחרים להצטייד במשקפי שמש חדשות ואפנתיות. במאמר זה נחלוק עמכם מספר טיפים שיעזרו לכם ברכישת משקפי השמש המושלמות עבורכם.


כיצד תבחרו משקפי שמש לפי מבנה הפנים שלכם?

בכל פעם שעונת הקיץ הולכת ומתקרבת, יוצאים לשוק אינספור משקפי שמש חדשים ואופנתיים. אך האם מספיק לקנות משקפי שמש רק לפי משהו שראיתם בפרסומת בטלוויזיה, בעיתון או אצל חבר? מסתבר שלעתים קרובות למבנה הפנים שלנו יש השפעה ניכרת על האופן שבו משקפי השמש יושבים עלינו, ולכן מדובר באחד מהגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון במהלך רכישת משקפי שמש. למעשה, מומחי אופנה רבים טוענים שמשקפי שמש צריכים לאזן את המאפיינים הבולטים ביותר של הפנים שלכם. אז אילו משקפי שמש יתאימו על הצד הטוב ביותר למבנה הפנים הייחודי שלכם?

  • מבנה פנים מרובע – לאנשים שיש להם מבנה פנים מרובע בדרך כלל יש גם מצח רחב יותר מן הממוצע, עצמות לחיים בולטות יחסית וקו לסת מודגש. על מנת שתוכלו לאזן מעט את המאפיינים הבולטים הללו במבנה הפנים שלכם, מומלץ שתבחרו במשקפי שמש המעוצבות בסגנון “עקום” מעט, או במשקפי שמש אשר כוללות עדשות עגולות או אליפטיות.
  • מבנה פנים עגלגל – לעתים קרובות אנשים בעלי מבנה פנים עגלגל בוחרים במשקפיים אשר לא תואמות את מבנה הפנים שלהם, וכך במקום לאזן את מבנה הפנים העגול שלהם ולשוות לו מראה ארוך וצר יותר, הם רק מוסיפים להדגיש את מה שכבר בולט אצלם. לאנשים עם פנים עגלגלות מומלץ לבחור במשקפי שמש בעלי מסגרות ברוחב השווה לחלק הרחב ביותר בפניהם, או אפילו ברוחב מעט גדול יותר. משקפי שמש גדולות מהרגיל, בעלי עדשות מרובעות, יגרמו לאיזון בתכונות הפנים ויגרמו להן להיראות מעט יותר ארוכות וצרות.
  • מבנה פנים אליפטי – למען האמת, אנשים בעלי מבנה פנים אליפטי הם האנשים שצריכים להקדיש הכי פחות תשומת לב להתאמת סגנון העיצוב של המשקפיים למבנה הפנים שלהם. הסיבה לכך היא שמבנה פנים אליפטי נחשב למבנה המאוזן ביותר, מבחינת יחס בין גובה לרוחב הפנים, ולכן כל משקפי שמש אמורים להתאים לפנים על הצד הטוב ביותר.

שני דברים נוספים שחשוב לזכור בעת רכישת משקפי שמש

  • הגנה מפני קרני השמש – במדינת ישראל אנחנו נחשפים לא מעט לקרני השמש החמימות. למעשה, מפני שאנחנו נחשפים כל כך הרבה לשמש, אנשים רבים בישראל בוחרים לשים משקפי שמש גם בחורף. בדיוק מסיבה זו, אחד מן הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני רכישת משקפי שמש לקיץ, הוא מידת ההגנה מקרני השמש שהן יספקו לכם.     חשוב להקפיד על רכישת משקפיים המסוגלות לספק לכם הגנה מלאה, הן מקרני שמש מסוג UVA  והן מקרני שמש מסוג UVB.  מלבד הגנה על בריאות העיניים, משקפי שמש איכותיות יספקו לכם גם הגנה על העור מסביב.
  • צבע עדשות המשקפיים – בנוסף על כך שצבע עדשות המשקפיים משפיע על האופן שבו הן משתלבות במראה החיצוני הכללי שלכם, חשוב שתדעו שלצבע העדשות שאתם בוחרים יש גם השלכות חשובות נוספות. לדוגמא, צבע המשקפיים יכול להשפיע על עומק התפיסה החזותית שלכם, על מידת הבהירות ועוד. לא לחינם רוב משקפי השמש מגיעות עם עדשות אפורות. אפור הוא צבע ניטראלי, ובהיותו כזה הוא לא מעוות צבעים או משפיע על מידת הניגודיות. לעומת זאת, עדשות אדומות מגבירות את מידת הניגודיות ומעוות צבעים אחרים. עדשות חומות וירוקות מגבירות את עומק התפיסה החזותית ומגבירות את מידת הניגודיות והבהירות. עדשות צהובות וכתומות מגבירות הן את מידת הניגודיות ועומק התפיסה החזותית.