כיצד משפיע הריון על הראייה?

You are currently viewing כיצד משפיע הריון על הראייה?

למה חשוב שתשמרי (גם) על העיניים שלך בהיריון, מדוע יש צורך לרכוש משקפיים חדשים והאם יש לכך השלכות אחרי הלידה? המומחים של הלפרין מסבירים

בין אם את מצפה ובין אם לא, את ודאי מודעת לכך שלהריון יש השפעה רבה ומשמעותית על הגוף שלך. למעשה, שינויים פיזיולוגיים מתחילים כבר בשבוע הראשון להתעברות ורק הולכים ומתעצמים עם הזמן. אחד מהשינויים הללו בא לידי ביטוי בראייה, כאשר במידה ואת מרכיבה משקפיים או עדשות מגע, השפעת ההיריון עלייך תהיה משמעותית אפילו יותר.

מה הגורם לכך, איך ההשפעה הזו באה לידי ביטוי ולמה חשוב להקפיד ולהשגיח על התפתחות איכות הראייה בזמן ההיריון? המומחים של הלפרין עונים:

איך משפיע היריון על הראייה?

הפגיעה באיכות הראייה בהיריון מופיעים לרוב בחודשים המתקדמים של ההיריון, ובמיוחד לקראת סופו. היא נובעת משינויים בעובי העדשה, במידת רגישותה של קרנית העין ובעובי הקרנית, מה שיוצר תחושת גרד, שהופכת את העין הופכת ליבשה ולרגישה יותר. שינויים אלו ישפיעו עלייך בעיקר במידה ואת מרכיבה עדשות מגע ומשקפיים כדי לשפר את ראייתך למרחק.

ירידה בראייה לרוב תופיע בחודשים המתקדמים של ההיריון, ובמיוחד לקראת סופו. לאחר הלידה, כשהגוף מתאזן, העניין מסתדר לרוב מעצמו.

מקרים שחשוב לבדוק

בעקבות היובש שנוצר בעין, הרכבת עדשות מגע בהריון יכולה להפוך למשימה לא קלה לעיתים, המלווה בתחושת אי נוחות לאור הכנסת גוף זר לעין. אם את מרגישה שההשפעה משמעותית, חשוב שלא תקלי בכך ראש ותפני לגורם מטפל לביצוע מעקב. ככל שתקדימי לטפל בתסמינים הללו, כך תגבר תחושת ההקלה.

לצד זאת, הריון יכול להביא איתו תופעות לוואי הדורשות התייחסות מיוחדת, כגון טשטוש בראייה, ניצוצות והבזקים בעיניים, תחושה של לחץ על העין, או הופעת כתמים שחורים בראייה. במקרים אלו עלייך לפנות במידית לרופא/ה המטפל/ת שלך, מאוחר והם עלולים להצביע על בעיה בריאותית חמורה מאד, כמו רעלת היריון.

כיצד מתמודדים עם שינויים אלה?

מאחר וסביר שאיכות הראייה שלך תיפגע יותר אם את סובלת מקוצר ראייה ובמיוחד במידה ואת מרכיבה עדשות המגע, מומלץ לך לוותר על האחרונות ולבחור במשקפיי ראייה בתקופת ההיריון. בנוסף וכמו שנאמר, איכות הראייה לרוב חוזרת לעצמה לאחר הלידה ולכן כדאי לא למהר ולהחליף משקפיים למספר גבוה יותר, אלא רק לבצע מעקב שוטף ולגשת לבדיקות ראייה לאורך ההיריון. במקביל, את יכולה להיעזר בפתרונות אחרים שיכולים להקל את תחושת היובש בעין, אבל בכל מקרה חשוב לבחור אותם בעזרתו של רופא מומחה. לאחר הלידה כדאי לעבור בדיקת עיניים ולחזור עליה גם כחצי שנה לאחר מכן. בתקופה זו כבר ניתן יהיה לדעת בוודאות אם נגרם נזק לעין או מהו מצבה הקבוע.

אל תתפשרי על פחות מבדיקת ראייה אצל המומחים!
לקביעת תור לחצי כאן

המידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי.