חשיבות משקפי שמש לילדים בקיץ

You are currently viewing חשיבות משקפי שמש לילדים בקיץ

רובנו מרכיבים משקפי שמש בצאתנו החוצה, גם אם איננו זקוקים למשקפי ראייה, וטוב שאנו עושים זאת מכיוון שכך אנחנו מגנים על עינינו מנזקי קרינה. משום מה, כשמדובר בילדים המצב שונה, ולא משום שעיניהם רגישות פחות לנזקים הנגרמים לעיניים מחשיפה לאור השמש.
למעשה, עיניהם של ילדים רגישות לקרינה לפחות כמו עיני מבוגרים, ומשום שהם נמצאים הרבה בחוץ בשעות היום, רמת החשיפה שלהם לקרינתUV  גבוהה מזו של המבוגרים.

 

אילו משקפי שמש כדאי לקנות לילד?

קיים מגוון רחב של משקפי שמש, מסגרות מחומרים שונים, עדשות זכוכית, עדשות פלסטיק, עדשות אפורות ,אדומות, צהובות או נייטרליות. הורים רבים מבקשים מספר טיפים לבחירת המשקפיים המתאימים לילדיהםם.

 

ראשית, משקפי שמש צריכים לחסום קרינת UV במאה אחוז, כשעדשות כהות לא מספקות יותר הגנה מעדשות בהירות. מה שחשוב הוא שרמת החסימה של UV תהיה 100%, ואילו עדשות כהות שאינן חוסמות קרינת UV יגרמו נזק לעיניים. שנית, כשבוחרים משקפי שמש לילד כדאי שהצבע הנראה דרך העדשות יהיה קרוב למציאות עד כמה שאפשר, כדי לא ליצור אצל הילד בלבול – זאת אומרת צבע עדשות נייטרלי.

בנוסף, רצוי לתת את הדעת על משקל המשקפיים, כך שיהיו קלים יחסית על מנת שלא יכבידו על הילד. מבחינה בטיחותית, רצוי שהעדשות תהיינה מפלסטיק ולא מזכוכית, וכן רצוי שהעדשות יהיו עמידות בפני שריטות. בנוסף להיותה קלה, מסגרת המשקפיים צריכה להיות גמישה, ובאופן כללי החומרים מהם עשויים המשקפיים צריכים להיות בלתי שבירים עד כמה שניתן.


מאיזה גיל מומלץ להרכיב משקפי שמש?

מומלץ להרכיב לילד משקפי שמש מוקדם ככל שניתן. כמובן, רצוי להפעיל הגיון בריא ולצייד את הצאצא בפריט הקיצי רק כאשר המשקף לא יהווה מפגע בעבורו. בעיקרון, כשהילד גדל ומסתובב בחוץ וכאשר עיניו חשופות להרבה אור שמש – זה הזמן. לא צריך לחכות עד שיהיו במחלקת משקפי שמש מבצעים מיוחדים, פשוט יש לגשת ולהתאים לילד משקפיים.

כדאי לבוא עם הילד ולראות שהמשקף יושב עליו טוב ושאינו נופל, וכן שהמשקף לטעמו, וכך תוודאו שילדכם אכן ישתמש במשקפיים. אגב, רצוי לרכוש משקפיים עם שרוך למניעת נפילות ואובדן, שהרי הוא עדיין ילד ונוטה להתרוצץ יותר מאיתנו.


לסיכום

במדינה מוצפת שמש כמו ישראל, רצוי ומומלץ לכל אדם המתהלך בחוץ בשעות היום להגן על עיניו מנזקי קרינת השמש.
עיניהם של ילדים רגישות לפגיעות UV לפחות כמו עיניו של מבוגר, ולמעשה לרבים מאיתנו נגרמו נזקי קרינה בשנות הילדות שיכולים היו להימנע לו היינו מרכיבים משקפי שמש.

 

יש ביכולתנו למנוע נזקים כאלו מעיני הילדים של היום – פשוט לציידם במשקפיים המתאימים להם. משקפי שמש לילדים צריכים להיות קלים, גמישים, עמידים ובטיחותיים. בנוסף, בבואכם לבחור את המשקפיים לילדכם יש להקפיד על בחירת משקפיים איכותיים ובטיחותיים, כאשר המגוון הרחב יאפשר גם בחירת משקפיים שימצאו חן בעיני הילד.