חשיבות משקפי שמש בנהיגה

You are currently viewing חשיבות משקפי שמש בנהיגה

משקפי שמש הם פריט חובה לכל הנהגים בישראל. הקיץ הישראלי ידוע כלוהט וקרינת השמש גבוהה ותופעת הסנוור מפריעה לראייה. גם החום משפיע ונותן את אותותיו בעייפות ובחוסר ריכוז לכן חשוב כי כל נהג ישראלי יצטייד במשקפי שמש איכותיים שיסייעו לו לראות היטב, להאריך נכון מרחקי בלימה, לראות בזמן איתותים של נהגים אחרים והולכי רגל הניגשים לחצות את הכביש וכיוצא בזה.

 

אמנם כיום בכל הרכבים החדשים יש מיזוג אוויר המקל על הנהיגה בקיץ אך עדיין רמות הסנוור והקרינה הגבוהות עלולות לגרום לפגיעה באיכות הראייה, לפגיעה משמעותית בהערכת המהירות של מכוניות והולכי רגל, לעייפות ולקוצר רוח שפוגעים בשיקול הדעת של הנהג. כל אלו ועוד ניתן במרבית המקרים למנוע באמצעות משקפי שמש איכותיים המסננים ביעילות את קרינת ה- UV.


איכות העדשה

משקפי שמש הפכו במרוצת השנים לפריט אופנתי לכל דבר וכיום ניתן למצוא בחנויות ובשווקים מגוון עצום של משקפי שמש איכותיים לצד משקפי שמש שמקורם לא ידוע ואיכות העדשה שלהם מוטלת בספק. חשוב להדגיש כי איכות העדשה וטיב הליטוש של העדשה הם הנושאים הקריטיים עליהם יש לתת דגש.

 

האמונה הרווחת והמוטעית בקרב ישראלים רבים כי גוון העדשה הוא זה שקובע את איכות העדשה ורמת סינון קרני השמש, ולמען הסק ספק יש להבין כי צבע העדשה אינו חשוב מבחינת ההגנה על העיניים מאחר וחומר ההגנה נגד קרניים מזיקות וקרינה אולטרה סגולית (UV) נמצא בתוך העדשה, לכן צבע העדשה נותר להעדפה אישית של הנהג. כאשר בוחרים משקפי שמש יש לבדוק האם הם עומדים בכל תווי התקן הנדרשים ומומלץ לבדוק מהי רמת הסינון של קרני השמש.


קרינת UV

רבים מדברים על קרינת UV ונזקיה ומודעות הציבור לנושא הולכת וגוברת עם השנים, עם זאת יש עדיין בלבול רב בנושא. למעשה, יש שלושה סוגי קרינה- UVA, UVB, UVC. משקפי השמש נועדו להגן ולסנן את קרני השמש המסוכנות UVA ו- UVB, ולשמחתנו האטמוספירה מגינה עלינו באופן טבעי בפני הקרינה המסוכנת מכולם מסוג UVC.

 

לכן, כאשר רוכשים משקפי שמש יש לוודא כי הם מסננים קרינת UVA ו- UVB, וככל שרמת הסינון יעילה יותר כך אנו מגנים על העיניים שלנו בזמן נהיגה ובכלל. יש לציין כי משקפי שמש של Ray Ban מסננים את קרני השמש המסוכנות ביעילות הגבוהה ביותר, הן עמידות בפני שריטות ופגיעות, הן מצטיינות באיכות אופטית גבוהה ובבהירות וחדות ראייה מהמעלה הראשונה.


נהיגה בטוחה

החום הישראלי מתיש וקרני השמש מזיקות ועלולות להסיח את דעת הנהג ממה שקורה על הכביש. משקפי Ray Ban מבטיחים לכם הגנה מקסימאלית בפני קרני השמש המסוכנות כך שתוכלו לנהוג בבטחה ולהגיע ממקום למקום בשלום. רגע לפני שהקיץ מתחיל חשוב להגיע לחנות מקצועית ומובילה כדי לבחור משקפי שמש איכותיים המספקים סינון קרינתUV  ברמה הגבוהה ביותר וכך גם תשמרו על העיניים וכך תוכלו לנהוג בבטחה ובנוחות.