חשיבות משקפי השמש בקיץ

You are currently viewing חשיבות משקפי השמש בקיץ

משקפי השמש, המשמשים עבור מרביתנו כאביזר אופנה לכל הדבר, נועדו בראש ובראשונה להגן על העיניים שלנו, ובמיוחד במדינה חמה ושמשית כמו ישראל. אפשר למצוא היום בחנויות האופטיקה מגוון רחב מאוד של משקפי שמש, המתאימים לנשים, לגברים ואפילו לילדים. משקפיים אלה מציעים מענה מושלם למי שחשוב לו להגן על עיניו, אך בו זמנית להיראות גם אופנתי. מדוע הם חשובים כל כך וכיצד בוחרים אותם נכון? הנה, התשובה.


מדוע משקפי השמש חשובים לנו כל כך

העיניים שלנו חשופות באופן תמידי לקרינה ישירות מהשמש. קרינה זו שמגיעה ישירות לעין יכולה לגרום לנזק משמעותי, נזק שמצטבר עם השנים ושיכול להשפיע באופן ישיר על ראייתנו וגם על מצב בריאותה של העין שלנו ובחינתו בעזרת בדיקת ראייה אצל מומחים. ישנם סוגים שונים של קרינה הנבדלים זה מזה באורך הגל שלהם.

קרינה מסוג UVB, אותה מסננת עדשת העין שלנו והיא זו שגורמת לעור שלנו להיראות שזוף יותר עשויה להיות מסוכנת מאוד, וחשיפה רבה אליה יכולה לגרום לבעיות בריאות, לרבות סרטן העור.

קרינה מסוג UVA הינה זו המשפיעה ישירות על העיניים שלנו וגם על העור ונחשבת למסוכנת ביותר מבין סוגי הקרינה הקיימים. קרינה מסוג זה יכולה להשפיע על רשתית העין, על לחמית העין ולהוביל לבעיות שונות בעין, כמו דלקות עפעפיים במקרה הקל או סרטן בעור וכן גם בעפעפיים, במקרה הקשה יותר. לאורך השנים היא גורמת לנזק מצטבר שכדי למנוע אותו מומלץ להרכיב משקפי שמש כבר מגילאים צעירים.


בחירה נכונה לבריאות טובה יותר

בחירת משקפי שמש מתאימים ונכונים היא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם קרינת השמש ולהגן על העיניים. חנויות האופטיקה, המציעות לצד בדיקת ראייה גם מבחר של משקפי שמש, הן הכתובת המתאימה להיעזר בה כדי לאתר את המשקף המתאים ביותר. מומלץ לבחור משקפי שמש רחבים וגדולים מספיק, שיגנו הן על העיניים עצמן והן על האזור שסביבן. כדאי לבחור משקפי פולארויד, המתאימות במיוחד לאלה החשופים לשמש שעות רבות במהלך היום ורוצים להגן על עיניהם.

חשוב שהמשקפיים שבוחרים יהיו מסנני קרני UV  (במידה ואכן כך, תופיע על גבי המשקף מדבקה מיוחדת המעידה על כך) וכן מומלץ לוודא שהם כהים מספיק. במקביל, חשוב גם לשמור על המשקפיים כשהם אינם בשימוש. מומלץ להקפיד לשמור עליהם בנרתיק מיוחד ולא להניח אותם במקומות חשופים לשמש בהם גם הטמפרטורה גבוהה יחסית. כדאי יחד עם צוות חנות האופטיקה לבחון את דגמי משקפי השמש השונים הקיימים וגם להתאים אותם למבנה הפנים.


לסיכום

משקפי שמש הם אביזר שהוא חובה, אביזר שחשוב להרכיב אותו בכל עונה, ובמיוחד בחודשי הקיץ החמים והשמשיים. יש להשקיע זמן באיתור המשקף המתאים ולפנות אך ורק לחנויות המתמחות בכך. משקפיים אלה יגנו על העיניים ויעזרו לשמור על בריאותן ועל איכות הראייה.