חשיבות האנטי רפלקס לבריאות העין

You are currently viewing חשיבות האנטי רפלקס לבריאות העין

עוד לפני שנצלול אל עבר ההסבר המלומד ונפרט כיצד אנטי רפלקס מסייע לבריאות העין, נעצור רגע ונבין מהו אנטי רפלקס. זהו ציפוי אותו ממקמים על גבי עדשות המשקפיים ותפקידו למנוע השתקפות אשר נובעת ממקור אור חיצוני, לרבות פנסי הרכבים, מנורות ביתיות וחיצוניות, קרני השמש ועוד.  

 

ציפוי אנטי רפלקס (באנגלית: Anti-reflective coating, או בקיצור AR) מונע באופן ישיר את חדירת קרינת ה- UV ומעבר לכך הוא מונע את הדבקות האבק, הלכלוך והשומנים, שנדבקים מעת לעת על גבי עדשות המשקפיים. אנטי רפלקס איכותי בנוי משכבות שכבות, ולכל שכבה תפקיד אופטי חשוב מאוד. כדי לאמוד את טיב האנטי רפלקס, נכון לדאוג שאחוזי החזר האור לא יעלו על 0.5%.

יתרונות מהותיים ומשתלמים

כדי שתוכלו להבין עד כמה חשוב לרכוש משקפים בעלי ציפוי אנטי רפלקטיבי, הרשו לנו להציף עבורכם את היתרונות המהותיים הכרוכים באנטי רפלקס וביניהם היתרון התפקודי לצד היתרונות האסתטיים. ברמה האסתטית יכול כל מרכיב משקפיים להצטלם מבלי לחשוש מהחזר האור שיהרוס את התמונה כמו גם היכולת לנהל שיחה עם אדם שיצליח להביט בעיניהם באופן ברור. מבחינה תפקודית מאפשר האנטי רפלקס ראייה בהירה וצלולה וכאמור מניעת סנוור.

לעבוד בנוחות אל מול מחשב

העידן הטכנולוגי של ימינו, גורם לרבים לשבת אל מול מסכי המחשב וכפועל יוצא סובלים משתמשים רבים מסנוור, אשר גורם לבעיות עיניים מגוונות ובין היתר דלקות, יובש בעיניים וכיוצא בזאת. ציפוי אנטי רפלקס מפחית באופן משמעותי את הסנוורים אשר נובעים פעם אחת ממסך המחשב ופעם שנייה מהתאורה בחדר. עצם הפחתת הסנוור, יחוש המשתמש הקלה מידית ולעיתים משמעותית בעייפות העין, לצד ראייה נוחה ונטולת הטרדות, מהאורות המסנוורים ובין היתר במהלך הנהיגה בשעות בין הערביים, אז הסנוורים מהמכוניות הם רבים ומציקים.

הגנה מלאה מקרני ה-UV

משקפיים בעלי ציפוי אנטי-רפלקטיבי משני ציידי העדשה (במשטח החיצוני והפנימי) מגנים באופן מלא מקרני ה UV שכידוע מזיקים רבות לעין. ככל שהמשקפיים איכותיים יותר ומסננים טוב יותר את קרני ה- UV, כך יכול מרכיב המשקפיים להימנע מנזקים מידיים ועתידיים הנגרמים ישירות מקרינת ה-UV.

הגנה מפני שריטות

יתרון נוסף וחשוב לא פחות של ציפוי אנטי-ריפלקס הוא היכולת למנוע שריטות קטנות על גבי העדשות. לעיתים, שריטה ולו הקטנה ביותר, יכולה להוציא מהדעת. שריטה זעירה עלולה לגרום למרכיב המשקפיים לסור אל החנות הקרובה ולרכוש משקפיים חדשים. הציפוי האנטי-רפלקס מאפשר למשתמש הממוצע להמשיך לנקות את משקפיו מבלי לגרום לשריטות קטנות וגדולות כאחד.

 

לסיכום, אם החלטתם לרכוש משקפיים חדשים, זה הזמן לברר האם יש להם את הציפוי האנטי רפלקס. כדאי לוודא כי ציפוי AR מצוי הן על צידה החיצוני של העדשה והן על צידה הפנימי של העדשה. ככל שתשכילו להקפיד על הציפוי הנכון, כך תיהנו מיתרונות רבים יותר במהלך היום-יום.