התאמת משקפיים למבנה הפנים

מעבר להיותם אמצעי לשיפור הראייה, משקפיים נחשבים כאקססוריז לכל דבר, ולכן, אם חשוב לכם המראה וגם הסטייל, כדאי לבחור אותם נכון. חנויות משקפיים מציעות כיום מגוון רחב מאד של מסגרות משקפיים, המגיעות בעיצובים, בסגנונות ואפילו בצבעים שונים. כיצד מתאימים נכון את המשקפיים למבנה הפנים? הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  • משקפיים לפנים עגולים – אם הפנים שלכם עגלגלים, תוכלו לבחור באחת מתוך שתי אפשרויות: אפשרות ראשונה הם המשקפיים בעלי מסגרת עגולה גם כן. ההסבר לכך הוא שהמבנה המעוגל של המשקף משתלב באופן הרמוני וטבעי יותר עם מבנה הפנים העגלגל. אפשרות שנייה הם המשקפיים בעלי מסגרת מרובעת עם זוויות מעט מעוגלות. מסגרת כזו יוצרת קונטרסט מצד אחד, אך מצד שני היא גם משתלבת במראה כולו. אם הפנים שלך מלאות מאד, משקפיים בעלי מסגרת חתול, משקפיים עם מסגרת מוארכת יותר, ייצרו מראה פנים צר ומוארך יותר.
  • משקפיים לפנים בעלי מבנה מוארך – אם הפנים שלכם ארוכים וצרים, משקפיים בעלי מסגרת עגולה יכולים להתאים לכם באופן מושלם. המסגרת העגולה מרככת את המראה המוארך, הצר מאד של הפנים ומוסיפה לו עגלגלות קלה. משקפיים עם מסגרת גדולה (כמו משקפי הספרנית, למשל), יוכלו להתאים גם כן, ולהשתלב מצוין עם המראה כולו. בנוסף, חשוב להקפיד שרוחב המסגרת לא יהיה רחב יותר מקו הפנים, שכן עשוי להיווצר מראה שהוא לא טבעי וגם לא סימטרי.
  • עיניים גדולות או עיניים קטנות – אם העיניים שלכם גדולות ובולטות, חפשו משקפיים עם מסגרת גדולה. אם העיניים שלכם, לעומת זאת קטנות, משקפיים עם מסגרת קטנה גם כן, הם הפתרון המושלם עבורכם.
  • עור פנים כהה או עור בהיר – אל תשכחו גם לקחת בחשבון את צבע העיניים וגוון עור הפנים שלכם, ובמיוחד אם אתם מעוניינים לרכוש משקפיים עם מסגרת צבעונית כלשהי. אם גוון עור הפנים שלהם הוא בהיר או אפילו צהבהב במידה מסוימת, משקפיים עם מסגרת בצבעים קרים, כמו למשל ירוק או כחול, תוכל להתאים לכם. אם גוון עור הפנים שלכם כהה יחסית, חפשו משקפיים עם מסגרת בהירה, או מסגרת בצבע אדום או אפילו חום. אם עור הפנים שלכם חיוור מאד, חפשו מסגרות משקפיים צבעוניות ושמחות יותר, שיוסיפו צבע וחיות לפנים.
  • טיפים קצרים לפני שמבצעים את הרכישה – סקר שוק הוא הדרך הנכונה לאתר בדיוק את מה שמחפשים ובעיקר גם את מה שמתאים. נכון, מגוון סוגי המשקפיים הוא רחב מאד ואף עשוי לבלבל, אולם כדי למצוא את המשקפיים המתאימים לכם ביותר, כדאי לבחון כמה אפשרויות לפני שמבצעים את הרכישה. כשאתם בחנות המשקפיים, מדדו מספר זוגות של משקפי ראיה ובסגנונות שונים. קחו אתכם לחנות בן משפחה או חבר או חברה ובקשו מהם חוות דעת. אל תמהרו לקבל החלטה לבד ובטח שלא צריך להתפשר על האיכות.