הצורך בעדשות מולטיפוקל

עם השנים, בעיקר בגילאי 40 ומעלה קיים צורך בשני זוגות משקפיים: זוג לקרוב וזוג לרחוק, או לחילופין עדשות בי-פוקל דו מוקדי המאפשרות , בזוג אחד, ראיה לשני טווחים “רחוק וקרוב”. תהליך זה הקרוי פרסביופיה הינו תהליך פיזיולוגי שבו הולך ומתרחק מרכז הראיה.


שני זוגות: בי-פוקל / מולטיפוקל

שני זוגות משקפיים נותנות לנו פתרון למרחק ולקריאה אך פתרון זה אינו נוח מכיוון שהלקוח צריך להחליף כל הזמן את המשקפיים וכן אין לו פתרון לטווח הביניים.

עדשות בי-פוקל מספקות מענה רק לשני טווחי ראיה אך הן נחשבות למשקפיים מסורבלות וזאת בנוסף לקו ההפרדה בין שני חלקי העדשה אשר גורם לקפיצה, מסגיר את הגיל, והעדשה בלשון המעטה אינה אסתטית.

הפתרון הוא בעדשות מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל מהוות למעשה את הפתרון האידיאלי לבעיות ראיה החל מגיל 40 ואילך וזאת בכך שבאמצעות הידע הטכנולוגי שהושקע בעדשה , העדשה מאפשרת ראיה צלולה , נקיה ונוחה לכל טווחי הראיה . השינוי המודרג בעוצמת הראיה מותאם לתנועות הטבעיות של העיניים והראש ומספק מקסימום שטח ראיה ללא טשטוש.

עדשות המולטיפוקל, מלבד נוחות הראייה, הראייה הצלולה וההסתגלות המהירה – מקנות למשתמש מראה צעיר ואסתטי, ללא קו הפרדה שמסגיר את הגיל. הצופה מהצד לא רואה כל הבדל בין עדשות מולטיפוקל לעדשות רגילות.

בעדשות מולטיפוקל מושקע ידע טכנולוגי רב וניתן דגש להנדסת אנוש. כיום בטכנולוגיה המתקדמת העדשות מיוצרות בשיטת ליטוש אחורי דיגיטלי  מה שמאפשר הסתגלות מהירה לעדשות , איכות ראיה נקיה מעיוותים ואפשרות לייצר עדשה מקומרת ובקוטר גדול.

כיום בעידן הליטוש האחורי, ההסתגלות לעדשות המולטיפוקל הינה מהירה ולמעשה העדשות נבדלות זו מזו ברמת העיוותים בפריפריות של העדשה וכן בשטח הקריאה והביניים.

לכל עדשת מולטיפוקל ישנו ע”ג העדשה סימן ניסתר חרוט בלייזר המצביע על היצרן ,סוג העדשה והאינדקס. בצד השני עוצמת ה add.

כיום בזכות שיטת הייצור המתקדמת ניתן למעשה לאפשר ללקוח ליהנות ממסגרות קטנות במולטיפוקל.

כיום ניתן לציין כי עדשות המולטיפוקל הינן עדשות אוניברסליות בליטוש אחורי דיגיטלי. העדשה מיוצרת בהתאמה אישית מלאה על פי נתוני המסגרת ובכך מאפשרת ללקוח חופש מוחלט בבחירת המסגרת לפי טעמו האישי.

שיטת ליטוש זו מעניקה למשתמש עדשה אסתטית ואיכות ראיה טובה יותר. הלקוח נהנה משדה ראייה רחב וסינכרון מלא בין העיניים.