הכל על מולטיפוקל

עד לפני זמן לא רב כל כך, עוד ניתן היה לראות אנשים רבים המחזיקים בשני זוגות משקפיים באופן קבוע. בכל רגע נתון, אחד מהזוגות מורכב על עיניהם, ואילו הזוג השני נח על צווארם. המראה המשונה הזה הלך ונעלם באופן הדרגתי, עם חדירתן של עדשות המולטיפוקל לחיינו. עדשות מולטיפוקל הן עדשות מתקדמות המצוידות בטווח מספרים ובכמה מוקדי ראייה.

חלקן התחתון משמש לקריאה, חלקן העליון משמש לראייה לרחוק ואילו בין החלקים ישנו מעבר הדרגתי בין המספרים. עדשות אלו מהוות שלב מתקדם יותר באבולוציה של המשקפיים, שבא לעולם לאחר פיתוח עדשות ה”ביפוקל”, בעלות שני המוקדים.

מי יכול להפיק את התועלת הרבה ביותר ממשקפי מולטיפוקל?

משקפי מולטיפוקל מתאימים בעיקר עבור אנשים הזקוקים למרשם אחד עבור משקפי קריאה ומרשם שני עבור משקפיים לראייה לרחוק. בנוסף לכך, הן מתאימות עבור אנשים הזקוקים למשקפי קריאה בלבד, שאינם מעוניינים להסיר את המשקפיים במהלך היום. במקרה זה, בחלקן העליון של העדשות, לא יהיה מספר כלל.

בעבר עדשות המולטיפוקל לא התאימו לכלל האוכלוסייה שכן ישנם למשל אנשים שבמהלך עבודתם צריכים לקרוא נתונים כשהם מביטים כלפי מעלה. עם זאת, כיום ניתן ללטש את עדשות המולטיפוקל בהתאמה אישית ללקוח וליצור התאמה מושלמת בין אורח החיים של הלקוח לבין מוקדי הראייה על מנת שאפשר יהיה לתת מענה גם למקרים מיוחדים או חריגים.

היתרונות והחסרונות של משקפי מולטיפוקל

היתרון המרכזי של משקפי המולטיפוקל בא לידי ביטוי בכך שהם מבטלים את הצורך לרכוש מספר זוגות משקפיים. מעבר לכך שמדובר על דרך אלגנטית יותר ומסורבלת פחות להסתכל על העולם, הרי שעל ידי רכישה של פחות זוגות משקפיים, ניתן ליהנות ממזעור הסיכוי לאבד אחד מהזוגות. עם זאת, למשקפי המולטיפוקל ישנם גם כמה חסרונות שחשוב להיות ערים אליהם.

 

ראשית, מדובר על משקפיים שעלותם גבוהה יחסית שכן העדשות שלהם מיוצרות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. בנוסף לכך, השימוש במשקפי מולטיפוקל מצריך מעבר של תקופת הסתגלות שכן לא תמיד המעבר בין מוקדי הראייה השונים מתרחש בצורה חלקה באופן טבעי מיד עם הרכבת המשקפיים לראשונה. כמו כן לעתים ישנו קושי להתאים את עדשות המשקפיים למסגרת הקיימת וכן ייתכנו הפרעות בצדדים של שדה הראייה.

 

עם זאת, ועל כך יעידו מיליוני האנשים שעושים שימוש במשקפי המולטיפוקל בכל רחבי העולם – לאחר שמתרגלים לשימוש בהם, המשקפיים הופכים לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום. למעשה, רבים מהאנשים העושים שימוש במשקפי מולטיפוקל מעידים על כך שהם לא באמת מבינים איך לא ביצעו את המעבר בשלב מוקדם יותר בחייהם.

הערה חשובה לסיום

רבים לא יודעים זאת ולכן זהו אולי המקום לציין כי מעבר לכך שכיום מיוצרות מיליוני עדשות מולטיפוקל המיועדות להרכבה במסגרות של משקפיים, הרי שכיום ניתן גם לרכוש עדשות מגע מולטיפוקל. לעדשות המגע מסוג זה ישנם מספק מוקדים, בדומה למשקפי המולטיפוקל ועל ידי בחירה בהן, ניתן להיפרד מהמשקפיים לתמיד, גם במצבים של קוצר ראייה ורוחק ראייה המופיעים במקביל.