הטרנדים החמים למשקפיים לחורף

משקפי הראייה כבר מזמן מהווים “אקססורי” מרשים ומשמעותי המעניק לעונד אותם מראה שיקי ואופנתי. בשנים האחרונות הופכות משקפי הראייה לפריט אופנתי הרבה יותר מאשר שהן מהוות אלמנט שימושי פרקטי משמעותי לקצרי ראייה הזקוקים להן באמת.

מקום מוערך ומכובד

אין ספק כי אחד האלמנטים אשר נחשב היה למשוקץ ולא רצוי עד לא מזמן, הולך וזוכה יותר ויותר למקום מוערך ומכובד בעולם האופנה, הן בעיני חובבי האסתטיקה והן בעיני הסטייליסטים המתעדכנים תדיר באופנות המשתנות. בין מותגי העל אותם ניתן למצוא במרכז הבמה בשנים האחרונות נמצאים ארמני וברברי, פרסול, ראלף לורן ועוד רבים וטובים אחרים כגון רייבאן, ורסאצ’ה, דולצ’ה אנד גבאנה המוכרים – המביאים לתוך החורף את הטרנדים החמים (והקרים) ביותר.

ניגודים משלימים

דגמי המשקפיים של עונת החורף מביאים עימם ניגודים שונים ומרתקים; אלו כוללים ציפויים מבריקים וציפויי מט באותו הדגם, טרנדים צבעוניים ומלאי נוכחות וכמו כן דגמים רומנטיים יותר בצבעי פנינה דוגמת המשקפיים של “ווג” המוכרת. “מיו מיו” (Miu Miu) האיטלקית מציגה דגמים מקולקציה של משקפי ראייה בעלי סגנון חתולי משהו. “מיו מיו” מביאה אל חובבי האסתטיקה והאופנה גם דגמים של משקפיים אופטיות המאופיינות בשקיפות ובפרחוניות, בהדפסי חיות ודגמים מעניינים אחרים.

 

שילובים נוספים מתייחסים דווקא אל החומרים השונים מהם עשויות המשקפיים. ארמני למשל, משלב קטיפה קסומה בצידי המסגרות והעדשות. קטיפה זו מגיעה בצבעי שחור וכחול ומהוות ביטוי לכריזמה האופנתית שיש למשקפיים בשנים האחרונות. הדגמים העשירים בצורות וצבעים למעשה מבטאים את היות המשקפיים פריט אופנתי אותו ניתן לשנות לפי מצב הרוח ולהחליף זוגות משקפיים מדי יום בהתאם לחשק ולרצון האישי. אין ספק כי תודות להשקעה בזוגות משקפיים שונים ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות במראה וליהנות משיק משתנה מדי יום.

נוכחות בולטת

שילובים מהווים אומנם את עיקר העיצובים והחידושים של השנים האחרונות אולם הצורות הגיאומטריות המשתלבות בהן תופסות לא פחות משמעות. מחד ניתן למצוא את משקפי הטייס המוכרות ומאידך – מציע השוק צורות חדשות וממש לא מוכרות של משקפיים ומסגרות ייחודיות. ביניהן, מסגרות הכוללות פלסטיק עבה ונוכחות מסיבית של הרבה חומר.

 

נוכחות בולטת של המשקפיים מושגת גם באמצעות גשר אף ייחודי. גשר האף מעניק למשקפיים הייחודיות בדגמים השונים אופי יוצא דופן. הגשר יכול להיות חוט מתכת בודד או חומר גלם משמעותי אחר בעל נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה. פראדה ומיו מיו מביאים משקפיים אלו אל המדפים בעיצובים ייחודיים. אין ספק כי העיצובים המיוחדים בולטים אצל רבים וכוללים צורות חתוליות ואובר סייז, וייפר וגרסת המסיכה, משקפי טייסים ייחודיים ועוד. ההדפסים המגיעים עם המשקפיים כוללים הדפסים של צורות מעניינות, טקסטורות שונות, פסים ומשחקי צבעים.

חומרי הגלם לחורף

גם החומרים מהם עשויות המשקפיים מפתיעים ביותר לקראת החורף. המסגרות החורפיות עשויות חומרים ייחודיים ויוצאי דופן ביחס לשנים קודמות. מסגרות אלו כוללות חומרים כגון עור ג’ינס, קטיפה ובדים יפהפיים וייחודיים אחרים. מדובר באמירה שהיא סמי אופנתית וסמי יומיומית, המשלבת בין נחיצותן של המשקפיים (במיוחד כאשר מדובר במשקפי ראייה) לבין היותן אביזר אופנתי לכל דבר. מסגרות העור מעניקות למשקפיים מראה חורפי והופכות את האביזר לאלמנט עונתי מובהק.

נוחות מקסימלית

מתכות מיוחדות בהן נעשה שימוש בעיצוב משקפיים הן קרבון למוטות, המאפשר יצירת אביזר קל משקל ונוח לשימוש. הקרבון הינה מתכת חזקה מאד וקלת משקל כך שניתן ליהנות משימוש במשקפיים כמעט בלי להרגיש אותן. הקרבון מציע לא מעט יתרונות במקביל: מדובר במתכת עמידה לחלודה, חזקה ועשויה פחם –עובדה המעניקה לה משקל כמעט אפסי ומגוון אפשרויות לעיצוב.

 

עיצובים שונים של משקפי חורף מציעים עדשות משתנות – היינו בעלות חלק עליון כהה וחלק עליון בהיר. טכניקה זו נקראת “טאי דאי” ומאפשרת הגנה מפני השמש החמה ואפשרות לראיה ברורה גם בימי המעבר או בעת שמש חורפית. טרנד נוסף של משקפי חורף הינו משקפיים המיועדות להעלאת מצב הרוח. מדובר בהמצאה חדשנית המעלה את מצב הרוח על ידי חשיפת העונד את משקפי השמש לאור מרובה. החשיפה לאור משפיעה באופן ישיר על מצב הרוח ובכך מאפשרת הנאה מלאה מתאורה חזקה ובהירה שאינה מוקרנת כמובן ישירות אל תוך העיניים אלא כוללת תאורה היקפית הפועלת על בסיס הסוללות.