האם ניתן לעזור לילדנו לא לסבול מקוצר ראיה?

You are currently viewing האם ניתן לעזור לילדנו לא לסבול מקוצר ראיה?

קוצר ראיה הינו ליקוי ראיה הנובע מחוסר היכולת של עדשת העין לרכז את האור על גבי רשתית העין. לקות זו מתאפיינת בכך שעצמים קרובים נראים בבירור ואילו עצמים הרחוקים מהעין נראים מטושטשים. לקות ראיה מסוג קוצר ראייה מאובחנת ברוב המקרים בגילאי 8 עד 12 ובמקרים בהם הלקות איננה מטופלת באמצעות אבחון והתאמת משקפי ראייה היא עלולה להחמיר בהדרגה לאורך גיל ההתבגרות.

תיקון קוצר ראייה מתאפשר באמצעות התאמת משקפי ראיה או עדשות מגע בהתאם לחומרת הליקוי.
יחד עם זאת, ישנן מספר דרכי פעולה באמצעותן תוכלו לסייע לילדיכם לא לסבול מקוצר ראייה. פעולות אלו כוללות בין היתר:

  • בדיקות עיניים שגרתיות אצל רופא עיניים – בדיקות אלו מיועדות בעיקר לילדים שאחד מהוריהם מרכיב משקפיים ומומלץ לקיים אותן אחת לשנה.
    הבדיקה השגרתית תאפשר אבחון מקדים של לקות ראייה כזו או אחרת ותסייע לכם להתאים את הטיפול המדויק ביותר לילדיכם במידת הצורך.
  • הקפדה יתרה על תזונה נכונה – ילדים בעלי סיכון לקוצר ראיה חייבים להפקיד על תזונה נכונה המסייעת למנוע מחלות עיניים שונות.
  • התזונה הנכונה לשמירה על בריאות העיניים כוללת בין היתר ויטמינים ממקורות מזון טבעיים והימנעות ממאכלים עשירים במלח, שומן וכולסטרול.
  • סביבת מגורים מוארת לאורך כל שעות היום והלילה- הקפדה על מקורות תאורה טבעיים ומלאכותיים בסביבת המגורים תסייע לילדיכם לשמור על ראייה תקינה לאורך כל שעות היממה.
    בשעות החשיכה הימנעו מלכבות את האורות כאשר ילדיכם צופים בטלוויזיה או במסכים השונים.
  • הקטנה משמעותית של שעות המסך הקטן והגדול כאחד- כיום, רוב הילדים אוחזים במכשירי הטלפונים החכמים מגיל קטן והדבר עלול להוביל לבעיות ראייה ומגבלות ראייה משמעותיות לאורך זמן.
    במידה וגם ילדיכם עושים שימוש מוגבר במסכים כגון: טלוויזיה, מחשב, טלפונים חכמים וטאבלטים, אנו ממליצים לכם למצמצם באופן משמעותי את שעות צריכת שעות המסך לאורך היום.
    כמו כן, בסביבת המחשב בחדר הילדים אנו ממליצים לכם להתקין אמצעי תאורה שולחניים בנוסף לתאורה המרכזית של החדר ולהפקיד על כך שהילד/ה יעשה שימוש בתאורה זאת במהלך השימוש במחשב.
  • פעילות גופנית מתונה – פעילות גופנית מסייעת לזרימת הדם בגוף ובכך היא משפרת גם את בריאות העיניים ומעבר הדם אל עבר הרשתית.
    פעילות גופנית מתונה בקרב ילדים מומלצת ממספר סיבות שאחת מהן היא שמירה על בריאות העיניים וחדות הראייה.

לסיכום, אבחון מקדים של לקות ראיה מסוג קוצר ראיה אצל ילדיכם תאפשר לכם להעניק להם את הטיפול האופטימלי ומכאן חשיבות הבדיקה השגרתית תקופתית אצל רופא העיניים.