בחנו את עצמכם: האם אתם צריכים משקפיים?

You are currently viewing בחנו את עצמכם: האם אתם צריכים משקפיים?

10 שאלות שיבדקו אם הגיע הזמן שתיגשו לעשות בדיקת ראייה

אם קריאה עושה לכם סחרחורת, צפייה בטלוויזיה מעייפת אתכם ואתם פתאום לא בטוחים מה היה כתוב בשלט על הכביש המהיר – יכול להיות שסתם הייתם עייפים ויכול מאוד להיות שאתם צריכים לטפל בראייה שלכם. 

 

אתם בטח לא הראשונים שלא בטוחים אם הם צריכים משקפיים. חוסר הוודאות הזה יכול לגרום למצב יום-יומי מתסכל ומעיק. כדי לעזור לכם במיקוד הסוגיה – המומחים של הלפרין הכינו עבורכם 10 שאלות שינחו אתכם בהחלטה: האם הגיע הזמן לגשת לבדיקת ראייה ולעבור להרכבת משקפי ראייה, משקפי קריאה או עדשות מגע באופן קבוע? 

  1. האם אתם מתעייפים מקריאה כעבור זמן קצר?
    קריאה ממושכת אף פעם לא היוותה בעיה בשבילכם ופתאום, בזמן האחרון אתם מוצאים את עצמכם יוצאים מריכוז ומאמצים את העיניים יותר מתמיד כבר אחרי המשפטים הראשונים.
  2. האם קריאה ממושכת עושה לכם כאב ראש?
    קריאה של יותר מ-15 דקות עושה לכם חוסר נעימות וכאבי ראש, עד כדי כך שאתם לא מצליחים לחזור ולהתרכז בטקסט.
  3. האם אתם רואים מטושטש מרחוק?
    אתם כבר לא מצליחים לזהות דמויות שעומדות במרחק מה מכם: האם זה חבר, האם זה ילד, ואולי זה בכלל כלב? כל הדמויות נראות לכם כמו גושים מטושטשים וקשה לכם להבחין בתנועה שלהן במרחב.
  4. האם אתם מסתנוורים בקלות?
    אורות של מכוניות חולפות מוציאים אתכם מדעתכם, אורות חזקים של פנסי רחוב נראים מאיימים וכל מקור אור בחושך מסנוור או גורם לכאבי ראש.
  5. האם אתם מרגישים לעיתים סחרחורות?
    בין אם אתם רואים סרט, גוללים את הפיד או עורכים קניות בסופר – סחרחורות ותחושת ערפול באות והולכות משום מקום, גם אם אתם לא עייפים ומצבכם הבריאותי תקין.
  1. האם אתם מרגישים עייפות לאחר צפייה קצרה בטלוויזיה?
    למרות שאתם לא מוכנים לוותר על המהדורה המרכזית ובדיוק היום יש את גמר תכנית הריאליטי האהובה עליכם, לאחרונה צפייה בטלוויזיה הפכה למשימה בלתי אפשרית: לא משנה כמה אתם ערניים ורוצים לצפות בטלוויזיה, אתם מרגישים ישנוניים כבר בדקות הראשונות. 
  1. האם התאורה הקבועה שלכם כבר אינה מספקת?
    התאורה שהייתם רגילים אליה כבר לא עושה את העבודה, אלא יותר כאבי ראש, ואתם מרגישים שאתם צריכים עוד מקורות אור, או תאורה חזקה יותר כדי לקרוא טקסטים, למשל. 
  1. האם עבודה מול מחשב גורמת לכם לכאב ראש?
    צפייה במסך המחשב הופכת להיות קשה יותר ויותר: האור ממסך המחשב מסנוור אתכם, אתם מתקשים לעקוב אחר טקסטים כתובים על המסך ויש לכם צורך להגדיל את הפונטים כדי להקל על התחושות שמתלוות לקריאה.
  1. האם אתם מתקשים לקרוא שילוט ברחוב?
    שלטי חנויות, שלטי חוצות ושלטי דרכים – כולם כולל כולם הפכו להיות בלתי קריאים עבורכם גם ממרחק סביר. האותיות כבר לא ברורות, כל הטקסט נראה מרוח ולעיתים אתם אפילו לא מצליחים לזהות שמדובר בשלט.
  1. האם אתם פשוט לא רואים טוב?
    כאבי ראש תוקפים אתכם בכל הזדמנות, למרות שאתם מרגישים מצוין, בעוד ברחוב, בכביש, מול המחשב או מול החברים – אתם פשוט לא מצליחים לראות טוב. הכול נראה מטושטש, לא ברור ומעייף. אין ספק שמדובר במצב מתיש…

האם שניים או יותר מהמצבים הללו נשמעים לכם מוכרים? אם עניתם כן – אנחנו ממליצים לכם בחום לגשת לבדיקת ראייה באחד מסניפי אופטיקה הלפרין.

משקפי ראייה, משקפי קריאה או עדשות מגע ישפרו לכם את התחושה ויחזירו אתכם לראות טוב(!) וליהנות מהסביבה, מהקריאה, מהנהיגה, מהצפייה בטלוויזיה ומעוד דברים טובים ורגילים, שאתם אוהבים לראות ביום יום, אבל עשו אתכם קצת עייפים ומותשים לאחרונה.