בחירת משקפיים לספורט

You are currently viewing בחירת משקפיים לספורט

משקפיים לספורט הם משקפיים אשר מתאימים להגנה על העיניים מפני קרני השמש, אך גם מעוצבים בצורה שנועדה להקל על המרכיבים אותם לבצע פעילות ספורטיבית. אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית תחת קרני השמש הקופחות חייבים לרכוש משקפי ספורט איכותיים אשר ישמשו אותם בתנאי מזג אוויר שונים ויגנו היטב על העיניים שלהם.

חשוב מאוד להקפיד על האיכות – רכישה של משקפיים שאינם איכותיים מספיק יכולה לגרום לכך שבמהלך הפעילות הספורטיבית אותה אתם מבצעים המשקפים ייהרסו או יישברו ונזק בריאותי חמור יכול להיגרם לעיניים במקרה כזה (חשבו לרגע איזו סכנה כרוכה במשקפי זכוכית שנשברים ישירות על העיניים). לכן, לפני שאתם רוכשים משקפים לספורט, בדקו אותם היטב כך שתהיו בטוחים שהם מתאימים לכם.


באיזה סוג של ספורט מדובר?

בראש ובראשונה, לפני שאתם בכלל מתחילים לבדוק משקפי שמש לספורט, חשוב לדעת כי כיום ישנם כמה סוגים של משקפי שמש המתאימים לסוגים שונים של פעילויות ספורטיביות. למשל: משקפי שמש לפעילויות ספורט אתגריות (אקסטרימיות), משקפי שמש לסקי וכן משקפי שמש לענפי ספורט כלליים הדורשים משקפיים כאלה, כמו רכיבה על אופניים, ריצה, ספורט ימי, סקי, גולף, נהיגה ברכבי שטח, שייט קיאקים, ג’ט סקי וכיוצא באלה.

לכן, לפני שאתם רוכשים משקפיים בדקו לאיזה סוג של ספורט הם מיועדים, והאם זהו סוג הספורט בו אתם עוסקים.


מה חשוב לבדוק לפני הרכישה?

מלבד סוג הספורט אליו מיועדים המשקפיים, ישנם עוד כמה דברים חשובים אליהם יש לשים לב לפני רכישה של משקפי שמש לספורט:

  • בדקו אם העדשות של המשקפיים מעניקות הגנה של 100% מפני קרינת השמש.
  • ודאו כי העדשות עשויות פוליקרבונט (Polycarbonate) – חומר עמיד מאוד וגמיש אשר אינו נשבר, ולכן בטיחותי יותר עבור העוסקים בפעילות ספורטיבית.
  • בררו אם ניתן להחליף את העדשות במשקפיים במידת הצורך וכי אין צורך לרכוש בכל פעם משקפיים חדשים.
  • בדקו את ההתאמה של המשקפיים למבנה הפנים שלכם, וודאו שהם יציבים על הפנים ואינם נופלים.
  • ודאו שהמסגרת של המשקפיים הינה פלסטית וגמישה, כך שלא תפגע בקלות.
  • בדקו אם המשקפיים כוללים עדשות עמידות בפני תנאי חום או קור קיצוניים.
  • בררו אם המשקפיים כוללים פתחי אוורור קטנים למניעה של הזעה תחת המשקפיים.
  • בחנו את האפשרות שלכם לרכוש אביזרים נלווים למשקפיים אשר מתאימים לפעילות הספורטיבית אותה אתם מבצעים כמו סרט שיאפשר הצמדה של המשקפיים אל הראש וכדומה.
  • בצעו השוואת מחירים, אך שימו לב לא לבחור מיד בדגם הזול ביותר אלא לבדוק קודם כל האם הוא באמת עונה על הצרכים שלכם ומתאים לפעילות הספורטיבית אותה אתם מבצעים.

כך תוכלו לבחור משקפיים לפעילות ספורטיבית בצורה נכונה עבורכם, ולהיות בטוחים כי המשקפיים ישמשו אתכם היטב ולא תצטרכו לפנות אל חנות משקפיים בכל כמה חודשים בכדי להחליף אותם.