באיזה גיל אפשר להתחיל להרכיב עדשות מגע?

You are currently viewing באיזה גיל אפשר להתחיל להרכיב עדשות מגע?

עדשות מגע הן פתרון נוח וברור עבור מי שמחפש תחליף למשקפי הראייה, אבל האם הם מתאימים גם לילדים שלנו? רמז: התשובה תלויה בכמה גורמים

 בין אם כשאנחנו מתאמנים, הולכים לים או כשפשוט בא לנו לרענן את הלוק הממושקף, עדשות מגע הן פתרון מושלם שמספק מענה אסתטי ונוח, מבלי לפגוע באיכות הראייה. אז למה כשמדובר בילדים שלנו, אנחנו לא ממהרים להציע להם להרכיב עדשות?

ובכן, האמת היא שהרכבת עדשות מגע בגילאים צעירים מעלה חששות רבים בקרב הורים, כמו הפחד שישכחו להסיר את העדשות לפני השינה, הפחד שיכניסו גוף זר לעיניים שלהם, או שיאבדו אותן בקלות. בפועל – עדשות מגע יכולות להיות בטוחות לחלוטין לשימוש ואף מומלצות, כאשר הכול תלוי באיכות שלהן ובגיל בו אפשר להתחיל.
המומחים של הלפרין מסבירים:

 

למה להם עדשות?

עוד הרבה לפני כניסת הטיק-טוק לחיינו, ילדים ובני נוער פיתחו מודעות למראה שלהם כבר מגיל צעיר. לצד זאת, מחירי עדשות המגע בכלל והעדשות החד-פעמיות בפרט ירדו משמעותית ביחס לעבר, כאשר כיום אפשר להשיג אותן בכל מקום ומתוך מבחר מותגים רחב ביותר הקיים בשוק. בהתאם, לא פלא שיותר ויותר ילדים בוחרים להחליף את משקפי הראייה בעדשות מגע.

למעשה, ככל שחולפות השנים, הגיל בו ילדים וילדות מבקשים להתחיל להרכיב עדשות מגע רק יורד – אם בעבר הגיל הממוצע להרכבת עדשות מגע היה 15-16, היום בני ובנות הגילאים 11-12 “מאיימים” להוריד את הממוצע. בפועל, אין הגבלת גיל להרכבת עדשות מגע, אבל בגילאים צעירים הפעולה מחייבת מעקב של הורה.

 

אז, מתי כדאי להתחיל?

שימוש לא נכון בעדשות מגע במקום במשקפי ראייה עלול לגרום לנזקים, במיוחד כשמדובר בגילאים הצעירים יותר, כמו למשל פגיעה בקרנית העין כתוצאה מחוסר מיומנות בהרכבת העדשות, או חשיפה לחיידקים כתוצאה מחוסר סטריליות. עם הגיל באה האחריות, המודעות והמיומנות לשימוש והרכבה נכונה של עדשות המגע.

 

איך לבחור את העדשות הטובות ביותר?

ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על בחירת עדשות המגע לילדים או לבני הנוער ואולם באופן כללי, ההמלצה לטווח הגילאים המדובר היא לבחור באפשרות של עדשות מגע חד-פעמיות, שאינן מצריכות תחזוקה מיוחדת. לאחר השימוש בהן זורקים אותן לפח, ומחליפים אותן באחרות.  מומלץ במיוחד לוודא שאותן עדשות יהיו איכותיות, רכות ונושמות.

בכל מקרה, חשוב לעבור בדיקת עיניים מקדימה כדי לבדוק את הצורך בעדשות מגע ולבחון את הסוגים השונים שיכולים להתאים למבנה העין שלהם, או לבעיית הראייה ממנה הם סובלים. במידה ומדובר בילדים הסובלים מאלרגיות, מיובש בעיניים, מבעיות שונות הקשורות לעפעפיים או מרגישות גבוהה, צריך יהיה להתאים להם עדשות מיוחדות, שתספקנה את המענה הנכון ביותר עבורם. על מנת לעשות זאת בדרך הנכונה ביותר, מומלץ לפנות לאופטיקאי/ת מנוסה, ככל אחד ואחת מהאופטיקאים המקצועיים בצוות אופטיקה הלפרין.

 

מתלבטים? רוצים לוודא שהילד שלכם נמצא בגיל המתאים להתחיל להרכיב עדשות מגע?
תתאמו בדיקת ראייה אצל המומחים של הלפרין >>
ממש כאן