אשליה אופטית – חברה שלא הכרתם, שולטת בשוק משקפי השמש

אחד מכל שני ישראלים שקונה משקפי שמש בוחר מוצר ממותג, של אחד מבתי האופנה הגדולים. מה שרובנו לא יודעים זה שהמבחר על המדף הוא אשליה – ושרוב משקפי השמש מיוצרים על ידי אותה חברה איטלקית


(תאריך פרסום: 02/06/2016)

המבחר של משקפי השמש בארץ עצום. עשרות מותגים – ובאופן די מפתיע, רובכם בטח שאלתם את עצמכם למה רוב המשקפיים הממותגים החדשים נמכרים כמעט באותו המחיר בכל הארץ? בכל העולם?

חברה איטלקית ענקית אחת בשם “לוקסוטיקה” מעצבת, מייצרת, משווקת ומפיצה את רוב משקפי השמש הממותגים בעולם. הדרך לעקוף אותם בייבוא מקביל כמעט בלתי אפשרית. חברת הענק הזאת הפסידה השבוע 7 מיליון שקלים כאשר בית המשפט קבע כי “אופטיקה הלפרין” נפגעו ממנה. הקיץ רק התחיל אבל כבר חם מאוד במלחמה על הכיס של הצרכן.

האם אפשר לנהל חנות משקפי שמש בלי המותגים שמשווקת לוקסוטיקה, נשאל יעקב הלפרין, מנהל רשת “אופטיקה הלפרין”, ועונה: “האם אפשר לנהל סופרמרקט בלי חלב, לחם וביצים?”.

על פי כל המומחים, עלות ייצור משקפי שמש איכותיים נעה בין 20 ל-40 שקלים. משקפיים בעלי עיצוב מורכב במיוחד וחומרים מיוחדים עשויים לעלות ליצרן גם יותר מ-50 שקלים. בכמה הם נמכרים בשוק? אתם תשלמו בין 200 ל-400 שקלים, פי עשרה, כאשר תקנו מותג בית זול. על משקפיים ממותגים בייבוא מקביל או מקולקציות ישנות, אתם תשלמו בין 400 ל-700 שקלים, כלומר עד פי 14 ממחיר הייצור.

אבל כשאתם מסכימים לשלם 1,200, 1,400 או 1,700 שקלים על מותג מקורי מקולקציה חדשה, אתם משלמים פי 24, פי 28 או אפילו פי 34 ממחיר הייצור.