איך תדעו אם אתם זקוקים לעדשות מולטיפוקל

You are currently viewing איך תדעו אם אתם זקוקים לעדשות מולטיפוקל
scan cyber eye for security or identification

עדשות מסוג מולטיפוקל אינן מיועדות לכל אחד. מדובר בעדשות השונות מאלה הרגילות, שהן בעלות מוקד יחיד. עדשות מולטיפוקל מאופיינות בכך שיש להן כמה מוקדים והדבר מהווה פתרון לחלק ממרכיבי המשקפיים (או עדשות הראיה), כאלה שהזוג הרגיל כבר איננו מהווה עבורם פתרון מספק. 


הופעת קושי לראיה מקרוב

עדשות רגילות, דהיינו בעלות מוקד אחד, מאפשרות תיקון של הראיה עבור אנשים המתקשים באחד מהשניים – או בראיה מקרוב או בראיה מרחוק. עבור אנשים צעירים, עד העשור הרביעי לחייהם, בדרך כלל יתאימו המשקפים הרגילים, מסוג זה.
החל בראשית שנות ה-40 לחייכם ולעיתים בראשית שנות ה-50, מתחילה הראיה לעבור שינויים. אז מגיע השלב שבו מרבית האנשים עשויים להפיק תועלת מעדשות המולטיפוקל.

הסימן הראשון שעדשות מסוג זה יכולות לעזור בא לידי ביטוי בקושי לראות דווקא מקרוב. אם עד כה הבעיה הייתה בעיקר לראיה מרחוק, כעת המצב מתחיל להשתנות. יש כאלה שחווים את הקושי כאשר הם שמים לב שאת ספר הקריאה או העיתון הם צריכים להרחיק מהעין בכדי לראות את האותיות בחדות.

יש כאלה ששמים לב שבזמן הצפייה במסכי המחשב או הטלפון הסלולרי, קיים קושי לקרוא את האותיות הקטנות או להבחין בפרטים קטנים אחרים. כאשר קיים במקביל גם קוצר ראיה למרחק בינוני או רחוק וגם קושי בראיה לטווח קרוב – או אז מומלץ להגיע לאופטומטריסט על מנת להתאים עדשות מולטיפוקל.


משלוש יוצא אחד

עדשות מולטיפוקל מצוידות בכמה מוקדים שונים. מוקד אחד מאפשר ראייה טובה למרחק רחוק. המוקד השני מאפשר ראיה טובה למרחק בינוני. המוקד השלישי מאפשר ראיה טובה לטווח קצר. בזכות שלושת המוקדים הללו ניתן למעשה לראות היטב לכל מרחק מקובל, כך שניתן לתפקד היטב למשל בנהיגה, בעבודה מול המחשב, בצפייה בסרט קולנוע, בקריאה של ספר או עיתון.

החלופה האפשרית לעדשות מולטיפוקל הינה שימוש בכמה זוגות של משקפי ראיה, או שימוש בכמה עדשות מגע שונות.
ברור למדי כי הצורך להחליף בין זוגות משקפיים כמה פעמים ביום, יוצר סרבול ואי נוחות. כאשר במקום כמה זוגות של משקפיים ניתן לעשות שימוש בפתרון אחד ויחיד – הנוחות עולה פלאים.


מוקדים מותאמים אישית

חשש טבעי הקיים בקרב מרכיבי המשקפיים או המשתמשים בעדשות הוא כי יתקשו להסתגל אל עדשות המולטיפוקל.
אמנם יש יסוד לחשש זה, אולם המציאות בדרך מראה שניתן להרגיל די מהר את העין לשינוי בעדשות.
הטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת ליצר עדשות הרבה יותר טובות מאשר בעבר. הדבר הביא לקיצור תקופת ההסתגלות. במקביל,
ישנה חשיבות גם למקצועיותו של האופטומטריסט ובבחירה נכונה של סוג העדשות. חשוב מאוד שתתבצע בדיקת עיניים מקצועית ולא פחות מכך, יש לתאר בפני האופטומטריסט לאילו מרחקים וטווחי ראיה ישמשו העדשות, בשימוש יום יומי. בהתאם לכך, ניתן לתכנן את העדשות להתאמה מקסימלית ולייצר עדשה בעלת מוקדים מותאמים אישית.


“המידע האמור מוגש כשירות לציבור ולא מהווה המלצה לטיפול או תחליף לייעוץ רפואי”