משלוח חינם בקנייה מעל 280 ₪

תתפלאו, עדשות מגע הן האביזר המושלם למתבגרים שלכם

תתפלאו, עדשות מגע הן האביזר המושלם למתבגרים שלכם

חושבים שעדשות מגע זה רק למבוגרים? תחשבו שוב. אסטי רוזן, מנכ”לית קופרויז’ן ישראל, מסבירה למה חשוב שתפתחו לילדיכם עולם ראייה רחב יותר

הקורונה היא אמנם השיח החם ביותר עכשיו, אבל היא לא המגיפה היחידה שנכנסה לחיינו. לאחרונה, ארגון הבריאות העולמי הגדיר גם את קוצר הראיה של ילדים ובני נוער בתואר המפוקפק.

בעשור האחרון אחוז הילדים ובני הנוער שמרכיבים משקפיים נמצא בעלייה מתמדת. רק בישראל מדובר על כ-57% מהאוכלוסייה בסך הכול, עם לפחות ילד אחד שמרכיב משקפיים ב-45% מבתי האב בארץ (IFOCUS, אוגוסט 2019). התופעה שמתחילה בגיל צעיר כל כך, נגרמת בשנים האחרונות לא מעט בשל זמן המסכים העצום של הילדים שלנו מול הסמארטפון והטאבלט. לאור ההתפתחות הטכנולוגית והמסכים שמגיעים לכל חדר בבית, התופעה לא תעלם. להיפך, היא רק תתגבר.

בוסט לביטחון העצמי

משקפיים הם אמנם פתרון פונקציונלי מצוין לשיפור הראייה, אבל ממש כמו המבוגרים – גם נערים ונערות מרגישים פחות יפים ואטרקטיביים ולא אוהבים לראות את עצמם במשקפי ראייה. בנוסף, לבני נוער ולילדים רבים פשוט לא נוח להסתובב עם המשקפיים. הם לא אוהבים את התחושה שמשהו יושב להם כל הזמן על הפנים, המסגרת מגבילה את שדה הראייה שלהם ועבור מי מבני הנוער והילדים שעוסקים בספורט – המצב בכלל נהיה מסורבל.

בדיוק בשביל התחושות האלה, הומצאו עדשות המגע. היום, הן כבר מוכחות כפתרון המושלם לבעיה.
למעשה, על פי מחקר עולמי, מעל ל-80% ממרכיבי עדשות המגע אומרים שהרכבת העדשות משפרת את הבטחון העצמי וגורמת להם להרגיש יותר אטרקטיביים. כמעט 90% ממרכיבי עדשות המגע אמרו שאיכות החיים שלהם השתפרה (CVI data, 2020). בישראל, כ-15% מהאוכלוסייה הבוגרת מרכיבים עדשות מגע.

לא למבוגרים בלבד

מבחינה מקצועית, אין חשש בריאותי או הגבלות על הגיל להרכבת עדשות מגע ולמעשה, כבר מגיל 8 אפשר להתחיל להרכיב עדשות. הדבר תלוי כמובן בילד ובשאלה האם אתם סומכים עליו בפעולה ההרכבה ובשמירה על כללי ההיגיינה.

כדי שתוכלו להרגיע מעט את החששות, דעו שמחקר שנעשה בעולם על ילדים בגילאי 8-12 במשך 3 שנים קבע כי 100% מהילדים עקבו אחרי הוראות השימוש בעדשות המגע בצורה מדויקת במשך אותן 3 שנים, עבור כולם תהליך ההרכבה היה נוח ולאף אחד מהילדים לא התפתחה דלקת חמורה.

דור אחר

בארץ נראה שההורים עדיין קצת נרתעים מהרעיון להתחיל בגיל צעיר. על פי מחקר רושינק, ספטמבר 2019, רק שליש מהילדים בארץ התחילו להרכיב גם עדשות מגע לפני גיל 13. אבל מדוע?

ובכן, מבחינה גנטית רוב הסיכויים שכהורים לילדים עם משקפיים, אתם מרכיבים בעצמכם משקפיים ומכירים את פתרון עדשות המגע, אבל – זהו פתרון של “פעם”, כשאתם הייתם בגיל של ילדיכם וכשעדשות המגע היו מוצר מסורבל ופחות מומלץ לילדים ולבני נוער. עדשות המגע היו יקרות מאוד, דרשו התעסקות מורכבת וטיפול רב סביב השמירה על ההיגיינה, חומר הגלם היה יותר נוקשה ולכן לעיתים קרובות הייתה תחושה של חוסר נוחות בעין, ובעיקר – היה צריך לשמור עליהן היטב, לא היה ניתן פשוט לשלוף את העדשה מהעין באמצע היום כמו שאפשר לעשות היום עם עדשות חד-פעמיות. מאז, כמו בנושאים רבים, גם עולם עדשות המגע השתדרג בצורה דרמטית, כאשר עדשות המגע היום הרבה יותר בריאות, בטוחות לשימור ונוחות.

 

פתרון הקסם

חומרי הגלם מהם עשויות עדשות המגע היום מתקדמים בהרבה, מה שהופך את העדשות לנוחות מאוד, כמעט ולא מרגישים אותן, הן נושמות יותר ומעבירות הרבה חמצן לעין וכך בריאות העין נשמרת, הן זולות הרבה יותר וחד פעמיות (עדשות מגע יומיות או עדשות מגע חודשיות), כך שכמעט ולא נדרש טיפול בהן.

אני פונה אליכם, הורים לילדים ובני נוער שמרכיבים משקפיים. נושא הביטחון העצמי של ילדיכם הוא מן הסתם נושא שרובכם חושבים עליו, ואין ספק שאתם רוצים לשפר את איכות החיים שלהם. על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה, כשהרבה מהקשרים החברתיים מתבצעים סביב מסכי המחשב והטלפון והפוקוס על הפנים של כל אחד הופך להיות הרבה יותר משמעותי – הרכבת עדשות מגע ישפרו פלאים בקרב הנערים והמתבגרים שלכם את תחושת הביטחון בתוך המרקם החברתי. אני ממליצה בחום לחשוב על פתרון עדשות מגע עבורם.

וטיפ אחד לסיום: איך תדעו באמת שעדשות מגע אכן ישפרו את איכות החיים של הילדים שלכם?

כנסו לטיק-טוק או לאינסטגרם שלהם ותראו איך הם מצטלמים, עם המשקפיים או בלעדיהם. אם בלעדיהם – הבינו שהם מעדיפים את המראה הטבעי, ללא המשקפיים. במקרה שכזה, תעלו בפניהם את הנושא ואם הם בעניין, קחו אותם לאופטומטריסט להתאמת עדשות מגע ויצירת לוק חדש ומרענן יותר.

 

אסטי רוזן היא מנכ”לית קופרויז’ן ישראל, חברת עדשות המגע הגדולה והמובילה ביותר בישראל.

אולי תאהב/י גם