משלוח חינם בקנייה מעל 280 ₪

מה זה מולטיפוקל – מדריך למשקפי מולטיפוקל

משקפי מולטיפוקל

המומחים של אופטיקה הלפרין מסבירים כל מה שרציתם לדעת על משקפי מולטיפוקל ואיך הם יכולים לשנות לכם את כל זווית הראייה

מרחיקים את הטלפון כדי לקרוא מה כתוב? מגדילים את הטקסט במחשב כדי לקרוא בצורה נוחה יותר? ברכות! הגעתם לגיל שאפשר להתחיל… לדבר על משקפי מולטיפוקל.

תוכן עניינים

משקפי מולטיפוקל

מה זה מולטיפוקל?

כנראה ששמעתם את המונח ‘מולטיפוקל‘ לא פעם במהלך חייכם, ולא סתם. עדשת מולטיפוקל היא עדשה רב-מוקדית, שנותנת מענה לראייה לרחוק, לקרוב ולטווח שביניהם, ומהווה עבור צרכנים רבים רכיב חשוב בשיפור אורח החיים.

עדשת מולטיפוקל היא עדשה מתקדמת המציעה פתרון אופטי מושלם לכל טווחי הראייה באמצעות עדשה אחת בלבד. היתרון הגדול שלה הוא ראייה ברורה וחדה למרחקים שונים, ובכך ביטול הצורך בשימוש במספר זוגות משקפיים. עם העדשה הזו, ניתן להתמקד בפעילויות השונות של היום ללא צורך בהחלפת משקפיים.

כדי לוודא שתעשו גם אתם את הבחירה הנכונה, המומחים של הלפרין סידרו לכם את המדריך המלא לעדשות מולטיפוקל: הפתרון האולטימטיבי שחוסך את ההיסחבות עם 2 משקפי ראייה.

מי צריך משקפי מולטיפוקל? ולמה?

עם השנים, הגוף עובר שינויים פיזיולוגיים שמשפיעים על איכות הראייה. בתהליך הנקרא פרסביופיה – PRESBYOPIA, היכולת של העין להתמקד בפרטים קרובים נחלשת. תופעה זו יכולה להביא לטשטוש ראייה במרחקים קרובים, כמו בעת קריאה, עבודה עם מחשב או קריאה בטלפון סלולרי.

כדי לפתור את הבעיה הנ”ל, נדרשים משקפיים המתמקדים בראייה למרחק קצר בלבד (משקפי קריאה). אך במצבים שבהם יש צורך בפתרון אופטי למספר טווחי ראייה שונים, כמו בעת עבודה מול מחשב או עבודה עם חומר קריאה, נדרשת התאמת עדשת מולטיפוקל.

לרוב, אנשים מתחילים להרגיש את הצורך בעדשות מולטיפוקל לאחר גיל 40, כאשר מתחיל להתפתח טשטוש בראייה בטווחים הקרובים.

איך בוחרים משקפי מולטיפוקל?

כדי לוודא שתעשו גם אתם את הבחירה הנכונה, המומחים של הלפרין סידרו לכם את המדריך המלא לעדשות מולטיפוקל: הפתרון האולטימטיבי שחוסך את הצורך להשתמש בשניים, שלושה סוגי משקפי ראייה.

עדשות מולטיפוקל מומלצות

היתרון הברור של שימוש במשקפי מולטיפוקל הוא כמובן שלא צריך להסתובב עם כמה זוגות משקפיים, אלא להתמקד בזוג משקפיים אחד עם עדשה אחת, שמספקת את כל טווחי הראייה. 

מה שרבים פחות מבינים בו, הוא בהבדלים שבין עדשות המולטיפוקל השונות וברמת האיכות שתשרת אותם בצורה הטובה ביותר: יכול מאוד להיות שעדשת מולטיפוקל סטנדרטית תתאים לכם, לפחות בשלב הראשוני, אבל חשוב גם שתדעו שבינה לבין עדשות איכותיות יותר יש עולם שלם של התפתחויות טכנולוגיות והתאמה אישית.

6/6

דמיינו שאתם נוהגים. צריכים להזיז את הראש כדי לראות את המראות? אז זהו, שעם עדשות מולטיפוקל מהדור המתקדם, תידרשו להרבה פחות תנועות שכאלה ומספיק שתטו את העיניים קצת ימינה ושמאלה.

עדשות המולטיפוקל האיכותיות יפחיתו את השטחים המתים בשדה הראייה שלכם ובהתאמה, יגרמו לפחות מאמץ בשרירי הצוואר.

בבחינת עדשות מולטיפוקל המשוואה היא פשוטה: ככל שהעדשה איכותית יותר, כך האדם “רואה יותר”. כלומר, העיניים שלכם יתפסו שדה ראייה רחב יותר.

 

לראות יותר

מיקום העין מאובייקטים בטווח הראייה מתפרש על פני 3 אזורי מרחק:

  1. מרחק קריאה: 30-40 ס”מ מהאותיות, בין אם אתם מדפדפים בספר נייר או גוללים בטאבלט.
  2. מרחק ביניים: טווח ממוצע של כ-60 ס”מ, למשל במקרים כמו עבודה על המחשב, או כשאתם מביטים על אדם בפגישה.
  3. מרחק אינסוף: מרחק ראייה בפעולות יומיומיות כמו נהיגה, צפייה בטלוויזיה, הליכה וכו’.

ככל שעדשת מולטיפוקל איכותית וצלולה יותר, כך העיניים תופסות יותר שטח בשלושת סוגי המרחקים ויש פחות שטחים מתים. כמו גם, עם עדשה איכותית זמן ההסתגלות לעדשה קצר יותר.

איך מתחילים?

אם עברתם את גיל 40 ו/או שאתם מגלים כי קיימים שינויים בראייה, מומלץ לגשת לאחד הסניפים שלנו, ולהיבדק ע”י אופטומטריסט מוסמך, שיבדוק את העין ויציע פתרון.

מדוע לפעמים קשה להסתגל לעדשת מולטיפוקל?

בעת השימוש בעדשת המולטיפוקל, המוח שלנו אמור להסתגל לזוויות ראייה הכוללות מראות רחוקים וקרובים. דמו את התחושה לשימוש במשקפת: בהתחלה נראה היטב ואחרי שנתחיל לשחק עם הפוקוס, הראייה עלולה להתחיל להתעוות, דבר שיכול לגרום לאי-נעימות. 

כך קורה גם ברגעים או בימים הראשונים של השימוש בעדשות מולטיפוקל – ישנם מצבים בהם ההסתגלות המורכבת והמאתגרת עלולה ליצור תחושה של בחילה וסחרחורות אצל המשתמש. בדרך כלל אחרי שמתרגלים זה עובר, למעט מקרים בודדים בהם זה לא צולח. לכן, חשובה כל כך המומחיות וההתאמה האישית.

כמה עולות עדשות מולטיפוקל ולמה חשובה התאמה אישית?

עדשות מולטיפוקל הן לא עסק זול, אבל יש לכך סיבה טובה: בדיוק כמו שמדרס חייב להיות מותאם בדיוק לרגל הספציפית שלכם, כך גם נדרשת התאמה בין עדשת המולטיפוקל לעין שלכם על ידי אופטומטריסט מוסמך. מדובר לא רק על בדיקת ראייה מקיפה, אלא גם על תהליך בן שבועיים-שלושה הכולל התאמה של העדשות ומסגרת המשקפיים לעיניים, למבנה הפנים ולאורח החיים. כך למשל, עבור מי שעובד רוב שעות היום מול המסך, חשוב לשלב גם אלמנט של מסנן קרינה שיכול למנוע עייפות, התייבשות העין ותופעות נוספות הנגרמות כתוצאה מהקרינה הכפולה שמייצרים המחשב, הטלפון ומסכים נוספים. זכרו, יש לכם זוג עיניים אחד וחשוב להשקיע בו, במיוחד אם עברתם את גיל 50.

עדשת המולטיפוקל האיכותית ביותר בעולם

ממש כמו שיש צורך להתאים את עדשות המולטיפוקל אליכם, כך גם פיתחה החברה היפנית Asahi-Lite, אחת מהחברות המובילות בעולם, הנחשבת כפורצת דרך, ציפוי עדשה המותאם במיוחד לאקלים הישראלי, עם 8 שכבות ציפוי לעומת 4 שכבות בעדשות סטנדרטיות, הכוללות שכבה עדינה נגד שריטות, ואנטי רפקלס.

משמעותו של ציפוי איכותי זה – ראייה חדשה יותר, עם פחות עיוותים. עדשת Asahi Gold לא רק מספקת חווית ראייה איכותית יותר עם פחות עיוותים, אלא גם עדשות הנשארות צלולות לאורך כל חייהן, עם 5 שנות אחריות על הציפויים ושנה אחריות על שבר.

מה ההבדל בין מולטיפוקל לביפוקל?

ההבדל בין סוגי עדשות המולטיפוקל הוא שבשימוש בעדשת הביפוקל הלקוח מקבל פתרון אופטי לשני מרחקים בלבד, לקריאה ולרחוק, ממרחק של 2 מטר והלאה. ממרחק של 30-40 ס”מ עד ל-2 מטר, הראיה תהיה הרבה פחות חדה.
במשקפי מולטיפוקל לעומת זאת ניתן לראות לכל המרחקים. בנוסף, עדשות המולטיפוקל אסתטיות ומחמיאות לכל משתמש, היות ואין קו הפרדה בולט ולא מחמיא כמו בביפוקל.

עדשות מולטיפוקל – טיפים לרכישה נכונה

  • בחרו אופטומטריסט מקצועי ומנוסה: משקפי מולטיפוקל דורשים התאמה מדויקת, לכן חשוב לבצע את הבדיקות אצל אופטומטריסט מוסמך עם ניסיון בהתאמת עדשות מולטיפוקל.
  • העדיפו מסגרות נוחות: משקפי מולטיפוקל צריכים להיות ממוקמים בצורה מדויקת על הפנים כדי להבטיח ראייה אופטימלית. כדאי לבחור מסגרת שמתאימה לפרופורציות הפנים ומרגישה נוחה לאורך זמן.
  • אל תתפשרו על איכות העדשות: יש מגוון רחב של סוגי עדשות מולטיפוקל, החל מהפשוטות ועד המתקדמות יותר. עדשות איכותיות יעניקו ראייה נוחה יותר וימזערו עיוותים בשדה הראייה.
  • קחו זמן להתרגל: יכול לקחת מספר ימים עד שבועות להתרגל למשקפי מולטיפוקל, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם משתמשים בהם. סבלנות היא מפתח להצלחה.
  • בדקו את מדיניות האחריות: מומלץ לוודא מה כוללת האחריות על המשקפיים, כולל אפשרות להחלפה או התאמה מחדש במקרה של חוסר נוחות או בעיה בראייה.
  • במידה ואתם מרגישים אי נוחות, מומלץ לחזור לחנות ולשוחח עם האופטומטריסט. לעיתים יש צורך לכוון את המשקפיים, לקבל הסבר נוסף על שימוש נכון במשקפיים עד שתגיעו לשביעות רצון מהעדשה.

התייעצו עם המומחים של הלפרין ובואו לסדר לעצמכם זוג עדשות איכותיות שיקלו על הראייה ועל איכות החיים שלכם, בהתאמה אישית.

לרשימת הסניפים וקביעת תור לאופטומטריסט הקליקו כאן זימון תור.

מוצרים מומלצים
אולי תאהב/י גם
למה חשוב לבחור בעדשות מולטיפוקל איכותיות ומה הופך את עדשות ASAHI למובילות בתחום? המומחים של הלפרין מסבירים