המלצות לשימוש בעדשות מגע

אין שום צל של ספק: בשנים האחרונות, השימוש בעדשות מגע איננו דומה כהוא זה לשימוש בהן בשנים עברו. מדובר במהפכה של ממש. יותר ויותר אנשים רוכשים עדשות מגע, בין אם מדובר בשימוש לטווחי זמן ארוכים ובין אם מדובר בשימוש לטווחי זמן קצרים יותר. מהן העדשות הפופולאריות ביותר?


כיום נהוג לרכוש עדשות מגע שנועדו לשימוש לטווח זמן קצר, למשל עדשות מגע יומיות, אלה הן עדשות לשימוש חד פעמי.
ישנם כאלה המעדיפים לרכוש עדשות לשימוש חודשי. בימים עברו, שלא כמו היום, אנשים עשו שימוש בעדשות מגע לטווחי זמן ארוכים, אפילו לשנה.

על ההבדלים השונים שבין עדשות המגע

כאשר מדובר בעדשות מגע אשר נועדו לשימוש חוזר, אזי הכוונה היא לעדשות מגע חודשיות או לעדשות מגע דו שבועיות.
לאחר השימוש פשוט משליכים אותן לפח. בסוף כל יום יש לאחסן את העדשות במחסנית ולהשרות אותן בתוך תמיסה.
עדשות המשמשות לשימוש של חודש ימים לרוב יגיעו בחבילה של 6 זוגות עדשות מגע, כך שניתן לעשות בהן שימוש למשך חצי שנה. עדשות יומיות אינן מצריכות כל טיפול.

לעומת זאת, בעדשות חודשיות יש לטפל באופן קבוע: יש לשטוף אותן ולהשרות אותן בתוך תמיסה המיועדת לכך.
ההליך הוא פשוט, אולם רב משמעות – טיפול נאות בעדשות ימנע זיהומים, הצטברות של חלבונים ובכלל, ישמור עליהן נקיות.
עלות עדשות חודשיות תהיה נמוכה יותר מעלות עדשות חד פעמיות, וגם עניין זה תלוי במספר הקופסאות הנרכשות.
היתרונות מתבטאים בעלות ובעמידות של עדשות מגע אלה, אך לעומת זאת יש לטפל בהן על בסיס יומיומי ולהשרות אותן בתוך תמיסה, שגם היא מוסיפה לעלות הכוללת.

מתי להימנע משימוש בעדשות מגע?

עם כל הרצון הטוב להימנע משימוש במשקפיים, ישנם כאלה שהשימוש בעדשות מגע אינו מומלץ להם.
לרוב מדובר באנשים אשר סובלים מאלרגיות לעדשות. הסובלים מאלרגיה יחושו גירוד, יסבלו מעיניים דומעות, כמו גם מאדמומיות בעיניים. בנוסף, הראייה שלהם עלולה להיות מטושטשת והם עלולים לסבול מכאבים ומעוד תופעות. אחת האלרגיות היותר נפוצות לעדשות מגע גורמת לדלקת בלחמית העין.
בנוסף, חשוב לציין, ישנם אנשים שיסבלו מאלרגיה לעדשות רכות, וכאלה שדווקא יהיו רגישים לעדשות קשות. מי שאלרגי לכל סוג של עדשות מגע, חל עליו איסור לעשות בהן שימוש. יש אפילו אנשים שמפתחים רגישות לתמיסות בהן משרים את העדשות.

איך בוחרים תמיסה נכונה לעדשות המגע?

תמיסות מיועדות לחיטוי עדשות המגע. רק עדשות מגע שלא נועדו לשימוש חד פעמי, יש להשרות בתוך תמיסה.
אין טעם להשרות עדשות יומיומיות בתמיסה מתוך מטרה לשמר אותן – עמידותן תקפה רק ליום אחד של שימוש, והארכה של פרק הזמן הזה עלולה לפגוע בעיניים.

על מנת לשמור על בריאות העיניים יש לבחור בתמיסה הנכונה. כאמור, התמיסה מסירה שומנים וחלבונים שעלולים לפגוע בעין. על מנת לבחור את התמיסה הנכונה, תמיד רצוי להתייעץ עם האופטומטריסט: הוא ימליץ על כמה וכמה תמיסות שיתאימו לכם. ישנן למשל תמיסות אשר מבוססות על מי חמצן – אלה תמיסות אשר זמן הנטרול שלהן שונה.

אם נוהגים להסיר באמצע היום את עדשות המגע, התמיסות הללו לא יתאימו, זמן הנטרול יהיה קצר מדי. כאשר מדובר בעדשות מגע דו שבועיות או בכאלה המשמשות לחודש, כדאי לבחור בתמיסות פחות “אגרסיביות”, שכן השימוש בעדשות המגע הוא לטווח קצר.